رئیس اتاق ایران گفت: با وجود آنکه تأکیدات زیادی بر نقش بخش خصوصی در اقتصاد وجود دارد، هنوز این باور شکل نگرفته که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند به توسعه اقتصادی دست پیدا کند. عملکرد استان‌های کشور نشان می‌دهد که هنوز باور عمومی به بخش خصوصی وجود ندارد.

غلامحسین شافعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، رئیس اتاق ایران در تازه‌ترین نشست شورای گفت‌وگو که به تقدیر از 5 شورای گفت‌وگوی استانی برگزیده در 6 ماه اول سال 99 اختصاص داشت، از فاصله بین جایگاه فعلی بخش خصوصی در اقتصاد با جایگاه واقعی آن، انتقاد کرد و گفت: هنوز این باور وجود ندارد که دولت بدون بخش خصوصی قادر به تحقق توسعه اقتصادی نیست.

رئیس اتاق ایران در یکصدودومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تمرکز بر توسعه منطقه‌ای را یکی از اولویت‌های شورا در سال 1400 عنوان کرد و گفت: لازم است ظرفیت‌های استانی که تا به امروز ظهور نکرده‌اند را به کمک تعامل سازنده بین بخش خصوصی و قوای حاکمیتی، شناسایی کرده و برای تبلور آنها تلاش کنیم.

غلامحسین شافعی، دبیر شورای گفت‌وگو و رئیس اتاق ایران ضمن قدردانی از وزارت کشور که یکی از فاکتورهای ارزیابی عملکرد استانداران را به برگزاری نشست‌های شورای گفت‌وگوی استانی معطوف کرده است، گفت: با وجود آنکه تأکیدات زیادی بر نقش بخش خصوصی در اقتصاد وجود دارد، هنوز این باور شکل نگرفته که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند به توسعه اقتصادی دست پیدا کند. عملکرد استان‌های کشور نشان می‌دهد که هنوز باور عمومی به بخش خصوصی وجود ندارد.

او همچنین برگزاری شورای گفت‌وگو در استان‌ها را یک عمل قانونی عنوان کرد و بی‌توجهی به آن را مصداق قانون گریزی دانست و اظهار امیدواری که در آینده شرایط و روند برگزاری این نشست‌ها در همه استان‌های کشور تقویت شود.

بر اساس اظهارات او، در ۱۲۰ کشور دنیا نهاد شورای گفت‌وگو با عناوین مختلف اما هدفی یکسان وجود دارد. شافعی تصریح کرد: تعامل بین دولت و بخش خصوصی در کلیه این کشورها محفلی برای برنامه‌ریزی مسیر توسعه است. با توجه به این موضوع باید زمینه‌ای فراهم شود تا در سال آینده به طور جدی موضوع توسعه منطقه‌ای را در دستورکار قرار دهیم و ظرفیت‌های استانی که تا به امروز ظهور نکرده‌اند را به کمک تعامل سازنده بین بخش خصوصی و قوای حاکمیتی، شناسایی کرده و برای تبلور آنها تلاش کنیم.

کد خبر 582608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha