مدیرعامل شرکت مترو تهران از رونمایی قطار ملی مترو در ۲۱ بهمن ماه خبر داد و گفت: با کمک ظرفیت‌های مهندسی، داخلی‌سازی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و دیگر قطعات این واگن‌ها چینی نخواهد بود.

علی امام مدیر عامل مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی امام از رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو خبر داد و گفت: با گذشت ۳۵ سال، همزمان با دهه مبارک فجر، استعلام حریم مترو به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

وی به رونمایی اولیه قطار ملی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: در این مراسم از یک قطار سه واگن رونمایی می‌شود.

امام با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص ملی نبودن واگن‌های این قطار، اظهار داشت: از ابتدای افتتاح شرکت واگن‌سازی تهران در سال ۸۵ تا چندی پیش، عمق داخلی‌سازی واگن‌ها در این شرکت حدود ۳۰ درصد بود اما با امضای یک قرارداد ۵ ساله میان شهرداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی ۱۸ ماه گذشته، داخلی‌سازی قطعات واگن‌ها با کمک ظرفیت‌های مهندسی داخلی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و دیگر قطعات این واگن‌ها چینی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: از آنجایی که رونمایی نخست از این قطار قرار است همزمان با ایام الله دهه فجر اتفاق بیفتد و هنوز خط تولید برخی از قطعات فعال نشده است، از قطعات موجود قبلی استفاده شد و این به معنای عدم دستیابی به دانش تولید داخلی نیست.

وی افزود: اسفند ۹۹ رونمایی اصلی از قطار ملی ۷ واگن صورت می‌گیرد. با رونمایی این قطار به سرعت شبیه‌سازی‌ها صورت خواهد گرفت.

امام از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت واگن‌سازی تهران برای مبادله ۱۰۵ دستگاه واگن تولید داخل خبر داد و گفت: با استفاده از واگن تولید داخل، عمق داخلی‌سازی مترو به حدود ۶۰ درصد می‌رسد.

وی به انجام آزمایش‌های سختگیرانه مطابق با استانداردهای جهانی بر روی قطارهای تولید شده اشاره کرد و افزود: از آنجایی که ساخت این واگن‌ها برای اولین بار در کشور با این عمق داخلی‌سازی اتفاق افتد با وسواس و دقت بسیاری آزمایش‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران، حدود ۳ سال زمان برای تهیه ۱۰۵ واگن تولیدی را برآورد کرد.

وی همچنین از بهره‌برداری از ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان صنعت و بسیج در خط ۷ تا اواخر بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه برق‌رسانی پست‌های برق امیرکبیر و آزادگان نیز که برای پایداری خطوط مترو حائز اهیمت است، در بهمن ماه انجام می‌گیرد.

کد خبر 582420
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha