جرد کوشنر، همسر ایوانکا ترامپ و مشاور ارشد رئیس جمهوری پیشین آمریکا به بهانه دستاوردهایش در زمینه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

ترامپ و ایوانکا و ملانیا و جرد کوشنر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آلن درشوویتس، وکیل آمریکایی و از استادان مدرسه حقوق هاروارد به واسطه جایگاه علمی خود کوشنر و جانشین او ایوی برکوویتس را نامزد جایزه صلح نوبل کرده است. داماد دانلد ترامپ در سال‌های پایانی حضور در کاخ سفید کوشید روابط میان رژیم اسرائیل و برخی کشورهای عربی را برقرار کند و در ظاهر موفق هم شد.

بر اساس پیمان موسوم به پیمان ابرهیم، کشورهای عربی امارات متحده، بحرین، سودان و مراکش روابط سیاسی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کردند و امارات پس از چند دهه برای نخستین بار رابطه تجاری خود را با تل‌آویو آغاز کرد. پیمان ابراهیم با حمایت رسمی رئیس جمهوری پیشین آمریکا بین ماه‌های اوت تا دسامبر بین اسرائیل و این چهار کشور امضا شد.

کوشنر با انتشار یک پیام از نامزد شدن خود برای جایزه صلح نوبل تشکر کرد و آن را یک افتخار برای خود دانست. برنده این جایزه اکتبر ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. ترامپ که در چهار سال دوران ریاست جمهوری یکی از نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل بود، سرانجام ناکام از کاخ سفید رفت و نتوانست بهانه و دستاویزی دیگر برای هماوردی با باراک اوباما بیابد. 

کد خبر 582386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha