مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه CIS خبر داد و گفت: این گام مهم نشانه‌ای از کارهای بزرگی است که در آینده در این حوزه انجام خواهد شد.

حميد چوبينه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، دکتر حمید چوبینه درباره اهمیت هوشمندسازی خدمات درمانی گفت: هوشمندسازی می‌تواند رفتارهای ما را منظم‌تر کند، کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهد، به شفافیت سیستم کمک می‌کند و در شرایط کرونایی این روزها جلوی ترددهای زیادی را می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم، راه‌اندازی سامانه CIS در درمانگاه‌های شهرداری تهران در شرایط پاندمی جهانی کرونا را اتفاق مبارکی دانست و اظهار کرد: در سامانه‌های سابق عموما یک ناهماهنگی بین بخش‌های مالی و اطلاعاتی وجود داشت که موجب برخی خطاها می‌شد که قبلا امکان حل آنها وجود نداشت. مسئله دیگر این بود که بتوانیم ارتباط بهتری با خدمت‌گیرندگان بگیریم.

وی درباره پیوند علوم نوین پزشکی با تکنولوژی‌های انفورماتیک، گفت: هوشمندسازی بسیاری از مشکلات علوم پزشکی را حل کرده و لزوم مراجعه بیماران به پزشکان را برطرف می‌کند. در دنیای امروز با پیشرفت در حوزه ارتباطات، بیماران می‌توانند از خدمات هر پزشک صاحب نام و انباشت علم و تجربه در هر گوشه جهان بهره‌مند شوند.

دکتر چوبینه با اشاره به ظرفیت‌های پزشکی از راه دور، افزود: به کمک امکانات انفورماتیک، امروز دستگاه‌هایی وجود دارد که بیماران در منزل با استفاده از آنها می‌توانند تحت نظر پزشکان باشند و دستورات لازم را نیز در کسری از ثانیه از آنها بگیرند. امروز سیستم‌های اورژانس از طریق پهبادها به خدمات‌دهی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از این امکانات در دنیای امروز به معنای کاهش کیفیت خدمات ارائه شده است، ادامه داد: تکنولوژی‌های نوین، دسترسی‌ها را تسهیل کرده و امکانات را تا دوردست‌ترین نقاط برده است و پزشکان نیز می‌توانند حداکثر ظرفیت خود را ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با تمجید از تیم منظم و متخصص شهرداری تهران در حوزه فن‌آوری اطلاعات که گام‌های مفیدی برای بهره‌مندی شهروندان از امکانات تکنولوژیک برداشته است، افزود: حوزه پزشکی هم از توان ارزشمند بی‌بهره نبوده است. با طراحی سامانه جامع منابع انسانی شهرداری که اطلاعات کاملی از کارکنان و بازنشستگان این نهاد جمع‌آوری کرده، امکان ارائه خدمات مختلف از جمله در حوزه سلامت به وجود آمده و راه‌اندازی سامانه الکترونیک سلامت قدمی در همین راستا است.

وی افزود: امروز در گام نخست هوشمندسازی خدمات درمانی هستیم. این گام شاید صرفا و به‌روزرسانی سامانه پیشین و بهبود فرآیندهای آن به نظر برسد اما ریل‌گذاری تمام اتفاقات خوب آتی بر اساس همین گام نخست انجام شده است.

دکتر چوبینه ادامه داد: امکان استفاده از تلفن‌های هوشمند، خدمات پزشک خانواده، شناسنامه الکترونیک سلامت، ارتباط با بیمار بستری در منزل، سیستم ارجاع پزشک و نرم‌افزارهایی که بیمار را برای زمان استفاده از دارو و ارتباط با پزشک هوشیار نگه می‌دارد، از جمله مواردی است که در نرم‌افزار کاملی که در حال طراحی است و بخش نخست آن راه‌اندازی شده است، ارائه خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم، سامانه الکترونیک سلامت که نسخه آزمایشی آن مدتی است در حال فعالیت است، انشااله در دهه مبارک فجر با حضور شهردار و اعضای محترم کمیسیون سلامت شورای شهر رسما به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: این گام مهم نشانه‌ای از کارهای بزرگی است که در آینده در این حوزه برای کارکنان و بازنشستگان و همه خدمت‌گیرندگان انجام خواهد شد.

دکتر چوبینه با اشاره به حضور چندی پیش دکتر جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت شهر سالم و تمجید وی از توانمندی و توانایی شهرداری تهران در حوزه سلامت و فن‌آوری اطلاعات، گفت: من هم امیدوارم با هم‌افزایی شبکه بهداشتی و درمانی که در سطح شهر تهران داریم و توانی که در حوزه فن‌آوری اطلاعات در شهرداری وجود دارد، بتوانیم خدمات بهتر و گسترده‌تری به شهروندان و شهر تهران به ویژه در شرایط بحرانی چون شیوع کرونا ارائه دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، در سایه زمینه‌سازی‌های انفورماتیک، پروژه پرونده الکترونیک سلامت که هویت پزشکی خانواده بزرگ شهرداری است، به سرانجام برسد.

کد خبر 582328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha