چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: در شرایطی که کمتر از ۲۰ روز به اعزام ورزشکاران المپیکی به مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان باقی مانده است، اردوی تیم‌های حاضر در المپیک محل رفت و آمد مسئولان ورزش کشور است.

به همین دلیل محمد علی‌آبادی از تمرینات رشته‌های بوکس، تکواندو، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی و دوومیدانی دیدار کرد و با آنها به گفت‌وگو نشست.

در ابتدا، علی‌آبادی بر سر تمرینات تیم ملی بوکس حاضر شد و با کادرفنی و ملی‌پوشان صحبت کرد و از روند اجرای برنامه‌های آنان تا زمان شروع المپیک مطلع شد.

رئیس سازمان تربیت‌ بدنی از ورزشکاران بوکس ایران در المپیک خواست: «خواهان آن هستیم که روزی بوکس به جایگاه کشتی برسد و به کسب مدال‌های رنگارنگ در این ورزش امیدوار باشیم، چراکه اگر درست کار کنیم، این آرزو دور از دسترس نخواهد بود.»

علی‌آبادی در این دیدار به ورز‌شکاران المپیکی یک قول هم داد: «قول می‌دهم هر فردی بتواند در المپیک مدال بگیرد، در سازمان تربیت‌بدنی استخدام شود و علاوه بر آن زمینی
به صورت رایگان برای ساختن ورزشگاه و به منظور رفع دغدغه‌های مالی به او اهدا خواهد شد که ۳۰ درصد از هزینه‌های ساخت بلاعوض بوده و ۵۰ درصد آن را وام خواهیم داد.»

علی‌آبادی بعد از خداحافظی از بوکسورها، بر سر تمرینات تیم ملی تکواندو حاضر شد و با کادرفنی و ملی‌پوشان المپیکی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو، از آمادگی کامل ملی‌پوشان خبر داد و گفت: «نزدیک به ۶ ماه است که تمرین‌های فشرده‌ای را در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دستورکار داریم و تا آغاز بازی‌های المپیک پکن با روندی رو به کاهش ادامه خواهد داشت.»

در حاشیه این بازدید، محمد علی‌آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شانس گرفتن چند مدال را در المپیک پکن خواهیم داشت، گفت: «قبل از این قول کسب 55 سهمیه را برای المپیک داده بودیم و با گرفتن ۵۴ سهمیه کنونی تقریباً به قول خود وفا کردیم اما پیش‌بینی گرفتن مدال را باید در زمین مبارزه پیگیری کرد.»

مقصد بعدی رئیس ورزش، تمرینات المپیکی‌های دو‌ومیدانی بود. مصطفی کریمی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد این رشته گفت: «با تلاش‌های انجام شده طی دو سال گذشته این فدراسیون توانسته با برنامه‌ریزی و اجرای آن به ۶ سهمیه المپیک دست یابد.»محل بعدی، تمرینات وزنه‌برداری بود.

در این بازدید ۱۵ دقیقه‌ای رئیس سازمان تربیت‌بدنی صحبت‌‌های کوتاهی در مورد رکوردهای وزنه‌برداری در جهان و المپیک و میزان آمادگی ورزشکاران ایرانی داشت.

علی‌آبادی با اشاره به تمرینات حسین رضازاده به محسن بیرانوند و اصغر ابراهیمی گفت: «شما باید از تجربیات قوی‌ترین مرد جهان استفاده کنید و الگوی‌تان جهان پهلوان رضازاده باشد.»

کشتی، ورزش اول

در ادامه بازدید، رئیس سازمان ورزش به خانه کشتی رفت تا شاهد تمرین کشتی‌گیران باشد. در بازدید یک ساعت و نیمه علی‌آبادی از خانه کشتی، گلایه‌هایی نیز مطرح شد.

یزدانی‌خرم در این بازدید گلایه‌های جامعه کشتی را با علی‌آبادی در میان گذاشت و  کشتی‌ را ورزش ملی ایران دانست و گفت: «از اینکه کشتی ورزش ملی ایران است و دیگر کشورها به آن اهمیت می‌دهند، بسیار خوشحالم و ناراحت از اینکه چرا ایران در این زمینه عقب‌مانده ‌است.

درحالی که مهم‌ترین عامل یعنی جوانان با استعداد را در کشور داریم و شعور و فهم کشتی را درک می‌کنیم ولی امکانات لازم وجود ندارد و باید برای پیشبرد اهداف خود به ابزار علمی مجهز شویم.»

همچنین در پایان گفت‌وگوی ورزشکاران با علی‌آبادی، فره‌‌وشی مربی تیم کشتی با ابراز ناراحتی از تبعیض بین ورزشکاران رشته‌های مختلف خصوصاً فوتبال و سایر رشته‌ها گفت: «ورزشکاران نیاز به روحیه دارند و شما دولتمردان باید این روحیه را به آنها ببخشید.

چرا یک بازیکن فوتبال باید درآمد بالایی داشته باشد و رسانه‌ها بیشتر به آنها بپردازند، درحالی که برای فوتبال ۳۰ نفر حضور دارند و فقط شاید یک مدال دریافت شود و آن هم در آسیا، ولی یک کشتی‌گیر با کمترین امکانات از نظر مادی چندین سال زحمت می‌کشد و با یک اعزام چندین مدال و افتخار برای کشور به ارمغان می‌آورد.»

رئیس سازمان تربیت‌بدنی گفت: «واقعیت این است که کشتی ورزش اول ایران است و اگر کشتی‌گیران در بازی‌های آسیایی مدال طلا کسب نمی‌کردند، جایگاه ما شاید دهم یا یازدهم بود.»  

در ادامه، علی آبادی به محل تمرین قایقرانان رفت و در آنجا نظاره‌گر تمرین ورزشکاران و صحبت‌هایی در مورد امکانات قایقرانی در کشور عنوان کرد.

در دیدار علی‌آبادی از محل بدنسازی قایقرانان به شدت از وضع نظافت آنجا گله‌مند شد و به تیمورتاش، دبیر فدراسیون تذکرات لازم را داد. در پایان، علی‌آبادی با قایقرانان به قایقرانی در دریاچه‌ آزادی پرداخت.

مخالفت سازمان با اردوهای برون مرزی

رئیس سازمان تربیت‌بدنی از تمرینات ورزشکاران اعزامی به المپیک پکن در رشته‌های وزنه‌برداری، کشتی، قایقرانی و دوومیدانی بازدید کرد و در پایان به سئوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد.

علی‌آبادی به تدارکات لازم جهت تقدیر پیش از اعزام و بعد از حضور ورزشکاران به المپیک اشاره و ابراز امیدوار کرد تا با دستی پر و چهره‌ای شاد به استقبال همه ورزشکاران ایرانی در بازگشت از پکن برود.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون مشکلات به وجود آمده در اردوها و اعزام‌های تیم‌های ملی کشورمان تاکید کرد: «معتقدم نباید هیچ اردوی برون‌مرزی داشته باشیم. کشور ما از نظر آب‌و‌هوایی و امکانات در بهترین شرایط است.»

کد خبر 58183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز