طرح «کوچه دوستی» در کوچه مرادی محله قیطریه و کوچه پندار در محله گلابدره با طراحی و ایده‌پردازی هنرمندانه بانوان و کودکان و هماهنگی اداره امور بانوان تا پیش از سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

كوچه دوستي

با «سودابه سوداگر» سرپرست اداره امور بانوان شهرداری منطقه یک درباره مشارکت، استقبال و اجرای این طرح در منطقه گفت‌وگو کردیم.  


  اهداف اجرای این طرح چیست؟  
هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت مردم به‌ویژه بانوان، ایجاد حس تعلق محله‌ای، ارتقای امید، حفظ سرزندگی، ایجاد نشاط میان شهروندان و هویت‌بخشی به کوچه‌های بافت فرسوده است. در این طرح شهروندان ایده می‌دهند و طرح را اجرا می‌کنند که همین عامل طرح را برای اهالی جذاب کرده است.  
  چرا بانوان؟  

بانوان مدیر اصلی کانون خانواده‌ها به شمار می‌آیند. با جلب مشارکت بانوان می‌توان توانایی اعضای خانواده را ارتقا داد و از همه توانایی‌ها و استعدادها بهره‌مند شد. در اجرای این طرح بانوان و دختران جوان مستعد و توانا در محله شناسایی می‌شوند که این کار نقش مؤثری در اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی مشارکتی در محله‌ها دارد تا از همین ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.  
 

 استقبال چطور بود؟  
طرح جدید است. اما خوشبختانه استقبال خوبی از طرح شد و شهروندان پیگیر برگزاری جلسات، حضور در کارگروه‌ها و اتاق فکر بودند و چه بسا برخی از آقایان برای کسب اطلاعات بیشتر در جلسه‌ها حضور داشتند. این طرح در منطقه یک از کوچه مرادی در محله قیطریه در ناحیه ۷ آغاز شد که تا نیمه اسفند ماه به پایان می‌رسد.  

 برای اجرای این طرح چه کوچه‌هایی انتخاب می‌شوند؟  
در این طرح اولویت با کوچه‌هایی است که در بافت‌های فرسوده واقع شده‌اند تا بلکه تغییری در بافت‌های فرسوده ایجاد کنیم. پیشنهاد اولیه برای انجام اجرای طرح در سایر محله‌ها هم بود. اما چون شرایط آب و هوایی منطقه یک در همه محله‌ها یکسان نیست اکنون کوچه مرادی انتخاب شده است. این کوچه شیب ملایمی دارد و بیش از ۳۰ پلاک دارد. ساکنان آن از اقوام شهرستان بروجرد هستند و ۲ یا ۳ خانواده معظم شهید در کوچه نیز زندگی می‌کنند. نکته مهم در اجرای این برنامه این است که ما تعیین‌کننده طرح و استفاده از رنگ نیستیم و آنچه مردم مطابق با دستورالعمل‌های اداره زیباسازی بخواهند اجرا خواهد شد. ایده ساکنان این کوچه به استفاده از طرح‌هایی متناسب با فرهنگ خودشان است.  
 

کد خبر 581582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha