مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از افتتاح ۴ طرح حوزه آب استان با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر خبر داد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آرش آریانژاد اظهار کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر نیرو شاهد افتتاح چهار پروژه در استان خواهیم بود. این پروژه‌ها در سی و چهارمین هفته طرح پویش الف-ب-ایران و با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال در شهرستان‌های سقز، مریوان و کامیاران به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: بهره برداری از سد رمشت و شبکه پایاب آن در شهرستان کامیاران و بخش موچش یکی از این پروژه هاست. عملیات احداث سد رمشت و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب آن از سال ۸۸ آغاز شده و بیش از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. با بهره‌برداری از شبکه آبیاری این سد ۵۶۰ هکتار از اراضی دیم این منطقه به آبی تبدیل می‌شود و ثمره آن پایداری اشتغال در منطقه خواهد بود.

آریانژاد ادامه داد: بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی سدگاران در مریوان و تبدیل شدن یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست این سد به آبی از دیگر پروژه‌های است که در این ایام افتتاح خواهد شد. پروژه تصفیه‌خانه آب شهر سقز با اعتباری بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود. پروژه‌های وزارت نیرو با تکیه بر توان نخبگان داخلی اجرایی می‌شود و در دو دهه اخیر بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه آب استان کردستان انجام شده است.

کد خبر 581503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha