چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تصویب منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور بعد از ۹ سال پیگیری خبر داد.

انزان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید شهند بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که از سال ۱۳۹۰ شاهد تصویب و ارتقا منطقه حفاظت شده در استان اردبیل نبوده ایم اظهار کرد: در طی مذاکرات و ارائه مستندات محیط زیستی از منطقه انزان مشگین شهر و ارائه الگوهای نوین زیست محیطی جهت تصویب این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده، سرانجام عصر روز دوشنبه با بررسی‌های انجام گرفته توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، این منطقه نیز به جمع دو منطقه حفاظت شده استان اردبیل پیوست.

وی در ادامه به تشریح ویژگی‌های زیست محیطی این منطقه پرداخت و افزود: منطقه شکار ممنوع انزان مشگین شهر به مساحت بیش از ۳۲ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا کرد و با ارتقا این سطح حفاظت شده، مجموع مساحت اراضی تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان اردبیل به بیش از ۱۷۳ هزار هکتار افزایش یافت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل میانگین استاندارد ملی مناطق حفاظت شده را ۱۱ درصد عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن مساحت ۳۲ هزار هکتاری انزان مشگین شهر به سطح مناطق حفاظت شده استان، میانگین شاخص اراضی تحت حفاظت اردبیل به ۹.۷۲ صدم درصد رسید.

شهند به اهمیت و پتانسیل‌های زیستگاهی و حیات وحش منطقه انزان مشگین شهر نیز اشاره کرد گفت: با توجه به این که این منطقه در همسایگی مناطق حفاظت شده استان آذربایجان شرقی قرار گرفته بود و امکان پشتیبانی کامل این منطقه توسط اداره کل محیط زیست استان فراهم نبود، با ارتقا این مناطق به عنوان مناطق حفاظت شده استان اردبیل از جزیره‌ای شدن زیستگاه‌های مناطق شمال غربی استان نیز جلوگیری به عمل آمد.

وی تصریح کرد: با ارتقا و تصویب منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر، تعداد مناطق حفاظت شده استان به سه منطقه رسید که یک منطقه حفاظت شده در آق داغ خلخال و دیگری در منطقه اردبیل و تالاب نئور قرار دارد و دو طرح ملی محیط زیستی با عنوان غار یخگان خلخال و قله سبلان اردبیل نیز جزو مساحت ۱۷۳ هزار هکتاری استان اردبیل محسوب می‌شود.

کد خبر 581494

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha