مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

نشان شهر ملی دوچرخه ایران در مراسمی با حضور سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی به شهردار شیراز اهدا شد.

اهداي لوح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در حاشیه این مراسم توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و وجود دوچرخه‌های اشتراکی در کلانشهر شیراز را حاصل مشارکت و خرد جمعی مسئولان شهری دانست و گفت: تاکنون ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در مناطق یازده‌گانه شیراز احداث شده که ١١٠ کیلومتر آن کاملا تخصصی، ١٩٠ کیلومتر آن به صورت مشترک است.

افشین یاوری هزینه کردن در حوزه توسعه ورزش همگانی و دوچرخه‌سواری را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: دوچرخه‌سواری علاوه بر کمک به ایجاد هوای پاک، موجب افزایش آمادگی جسمانی، ارتقای آسایش روحی و روانی شهروندان، نشاط اجتماعی و بالا بردن انگیزه مردم برای زندگی بهتر می‌شود. این ورزش به حفظ سلامت عمومی جامعه هم کمک می‌کند و باعث کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود و علم ورزشی این مهم را ثابت کرده است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی بیان کرد: با توجه به اعطای نشان شهر ملی دوچرخه به شهر شیراز باید در عمل اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شود از این رو پیشنهاد می‌شود باشگاه شهر ملی دوچرخه سواری در شیراز راه‌اندازی شود.

یاوری همچنین خواستار برگزاری بخشی از اردوهای تدارکاتی دوچرخه سواری در شیراز و ساخت پیست‌های حرفه‌ای دوچرخه سواری شد و گفت: این پیست‌ها چند بُعد دارند و با هزینه اندک محیط بسیار مفرحی ایجاد می‌کنند.

کد خبر 581485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha