موز میوه‌ای است که تقریبا در تمام طول سال در بازارها یافت می‌شود و منبعی غنی از پتاسیم است.

plantain vs banana

پتاسیم ماده معدنی است که با کاهش خطر فشار خون بالا و سکته مغزی ارتباط دارد.

هر موز با داشتن حدود ۴۵۰ میلی‌گرم پتاسیم یکی از بهترین منابع غذایی این ماده معدنی است. بزرگسالان سالم باید روزانه ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم از منابع غذایی دریافت کنند، مگر در مواردی که داروهایی معینی را با تجویز پزشک مصرف می‌کنند.

دریافت میزان بالای پتاسیم از طریق منابع غذایی به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند و همچنین به کاهش خطر سکته مغزی و احتمالا بیماری قلبی می‌انجامد.

موز همچنین با توجه به اینکه به طور طبیعی با پوستش بسته‌بندی شده و ماده غذایی نسبتا پرکننده‌ای است، یک اسنک یا میان‌وعده خوب هم هست. برش‌های موزه را می‌توان با غلات صبحانه سرد یا گرم مخلوط کرد یا در ساندویچ کره بادام‌زمینی به کار برد. موز همچنین می‌تواند یک افزودونی عالی به اسموتی‌های میوه باشد.

همچنین می‌توانید با برش‌های موز را برای دست کم دو ساعت منجمد کنید و بعد آنها را در یک خردکن غذا به صورت پوره‌ای نرم درآورید و این دسر کرم‌مانند را مصرف کنید. برای افزودن تقویت رایحه این پوره می‌توانید پودر کاکائو، کره بادام درختی یا بادام زمینی یا دارچین به آن اضافه کنید و آن را به تنهایی با در ترکیب با دسرهای دیگر بخورید.

یک میوه دیگر که در بسیار بازارها در کنار موز فروخته می‌شود، پلانتین یا موز پختنی است. «پلانتین» که میوه‌ای موز مانند و بومی مناطق حاره‌ای جزایر کارائیب است.

پلانتین نسبت به موز نشاسته‌ای‌تر است و شیرینی کمتری دارد و اغلب نه خام بلکه به صورت پخته‌شده خورده می‌شود. پلانتین‌هایی را انتخاب کنید که پوست زرد با نقاط سیاه یا یا پوست اغلب سیاه داشته باشند. میوه‌ها را پوست بکنید و برش دهید و در ماهی‌تابه سرخ کنید. این میوه سرخ‌شده را از جمله می‌توان در کنار لوبیای سیاه در یک غذای کارائیبی سرو کرد.

کد خبر 581458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار