یک مقام ارشد وزارت امور خارجه قطر بار دیگر بر آمادگی این کشور حوزه خلیج فارس برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده آمریکا تاکید کرد.

لولوه الخاطر سخنگوي وزارت امور خارجه قطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل‌ایست مانیتور، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در گفتگو با خبرگزاری اسپانیایی افه با اشاره به واقعیت حضور ایران و کشورهای عرب در منطقه خلیج فارس، خواستار بهبود روابط تهران و واشنگتن در آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن شد.

لولوة الخاطر به خبرگزاری افه گفت: «پس از چند سال پرچالش در دوران حضور دانلد ترامپ در کاخ سفید، ما آماده‌ایم در نخستین روزهای دولت بایدن میانجی بهبود روابط ایران و آمریکا باشیم. کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران باید گفتگوهای مستقیم را آغاز کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: «روابط تجاری میان قطر با ایران و ترکیه در دوران بحران شورای همکاری خلیج فارس به ما کمک کرد تولید ناخالص داخلی خود را افزایش دهیم و این رشد بسیار بیش از همسایگان قطر در منطقه بود.»

قطری‌ها پیش‌تر هم از آمادگی خود برای ایفای نقش میانجی بین تهران و واشنگتن خبر داده بودند و این دومین بار در روزهای پیش و پس از ورود بایدن به کاخ سفید است که روی این نکته تاکید می‌کنند. قطر پس از چند سال پرتنش با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به تازگی روابط خود را به ویژه با عربستان و امارات بهبود بخشیده است. 

کد خبر 581457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha