رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پاندمی کرونا باعث بازطراحی پروژه‌های شهری شد، به طوری که باید در زمینه اجتماعات شهری، حمل و نقل و سلامت شهر طراحی‌های تازه شکل بگیرد.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران که عصر سه‌شنبه ۷ بهمن در برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به پاندمی کرونا گفت:  در کنار ابعاد منفی که این ویروس برای ما به جا گذاشت، ابعاد مثبتی را هم می‌توان در نظر گرفت که بیشتر از همه باید به همدلی و همراهی و توجه انسان‌ها به یکدیگر اشاره کرد و توجه انسان‌ها به محیط زیست و طبیعت. کرونا باعث شد به مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد کرده بودیم، فکر کنیم و درس بگیریم.

هاشمی گفت: کرونا انسان‌های سراسیمه را مجبور کرد بیشتر خود را بازنگری کنند. کرونا یک چهره جدید به دنیا داد و به نظر می‌رسد اثر خود را در مدیریت شهری هم گذاشته و لازم است مطالعات جدید در پروژه‌های مرتبط با کرونا آغاز کنیم. 

او ادامه داد: یک بستر جدیدی برای طراحی پروژه‌های شهری فراهم شده است. در ارتباط با مساله ازدحام در شهر، بازآفرینی در حمل و نقل عمومی و اجتماعات که در شهر شکل می‌گیرد، این بستر وجود دارد. اجتماعات کوچک‌تر شد و باعث شد خانواده‌ها دور هم جمع شوند.

هاشمی گفت: یک امر مهم در انتشار این ویروس، حمل و نقل عمومی بود که باید بازنگری شود. فروشگاه‌های بزرگ، حراج‌ها، رویدادهای فرهنگی بزرگ همه باید باعث شود بار دیگر پروژه‌های شهری را در موضوع پاندمی مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

او گفت: دائم در کشورهایمان به فکر سیل و زلرله بودیم و هیچ وقت به پاندمی فکر نکرده بودیم. باید تاب‌آوری شهر را در این زمینه هم بررسی کنیم. خوشبختانه کشورهای جهان در این امر فعال شدند و نتایج مثبتی هم دیده می‌شود.

او گفت: شهر سالم شهری است برای زندگی، شهری که روح و جسم شهروندان باید بر اساس آسایش و آرامش طراحی شود. پروژه‌های این‌چنینی در سطح شهر باید با همراهی دولت‌های محلی و مرکزی شکل بگیرد که دید مشترک از این فعالیت‌ها داشته باشیم و به نتیجه برسیم. امیدوارم جایزه خشت طلایی بتواند این امر مهم را در سال‌های دیگر هم برنامه‌ریزی کند.

کد خبر 581445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha