سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

هلند سومین شب شورش و اعتراض علیه حکومت نظامی شبانه برای مقابله با کرونا را پشت سر گذاشت

هلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، معترضان در سراسر هلند در چند شهر به خیابان‌ها رفتند و به تخریب و آتش زدن مغازه‌ها و خودروها پرداختند. در آمستردام و روتردام، 150 نفر دستگیر شدند و شهردار به پلیس اختیار برخورد و دستگیری بیشتر را داده‌است. این اعتراض‌ها بعد از آن شدت گرفت که سومین شب حکومت نظامی شبانه با هدف اعمال محدودیت برای مهار کرونا اعلام شد. اعتراض و آشوب مخالفان محدودیت شبانه فقط به شهرهای بزرگ محدود نشد و مناطق حومه‌ای را هم دربرگرفته‌است. مقامات پلیس هلند می‌گویند معترضان عمدتا نوجوان هستند.

شهرداران چندین شهر هلند برای جلوگیری از آشوب بیشتر، وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. نخست‌وزیر این کشور هم ضمن محکوم کردن شورش‌ها و حمله معترضان به پلیس و اموال عمومی، این اقدامات را خشونت قابل پیگرد کیفری خواند.

معترضان در شب‌های گذشته در برخی شهرها به مراکز تست کرونا و حتی یک بیمارستان هم حمله کردند. هلند هم مانند دیگر کشورهای اروپایی از بیم موج تازه کرونا و گسترش گونه انگلیسی آن، محدودیت‌های تازه‌ای در رفت و آمد شهروندان و فعالیت کسب‌وکارها اعمال کرده‌اند. در هلند از ساعت 9 شب منع رفت و آمد شبانه اعمال می‌شود.

کد خبر 581423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha