لایحه شهر بیدار در راستای احیای حیات شبانه و رفع شب‌مردگی در پایتخت امروز سه‌شنبه توسط اعضای پارلمان شهری تصویب شد.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه ۷ بهمن ماه، لایحه‌ای را به تصویب رساندند که هدف آن خروج برخی از محله‌های پایتخت به‌ویژه محله‌های مرکزی از شب‌مردگی است.

بندهایی از این مصوبه می‌تواند حیات شبانه را به تهران آورد؛ موضوعی که هم کسب و کار شبانه را رونق می‌بخشد و هم آسیب‌های اجتماعی و مشکلات امنیتی برخی از خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌ها را پس می‌زند.

تصویب این لایحه در جلسه امروز، بلافاصله با انتقاداتی از سوی خبرنگاران مواجه شد که محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اما و اگرهای حاشیه این لایحه، گفت که سند شهر بیدار به شکلی تصویب شده است که نه تنها زندگی مردم دچار آسیب نمی‌شود بلکه می‌توان از طریق اجرای آن سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی را تثبیت کرد.

قابل دسترس بودن وسایل حمل و نقل عمومی از ویژگی و مشخصه‌های شهر بیدار است و در حقیقت با اجرای این طرح، شهروندان می‌توانند زندگی در شهر بدون دود و آلودگی را تجربه کنند. معضلی که این روزها نفس‌ها را به شماره انداخته و از این‌رو بار دیگر در جلسه ۲۶۷ پارلمان شهری مورد توجه قرار گرفت و سید آرش حسینی میلانی به دلیل مغفول ماندن توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ تذکر خود را به دولت داد.

او گفت که توسعه حمل و نقل عمومی به تعبیری ستون فقرات مقابله با آلودگی هوا است از این رو پیشنهاد اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح کاهش آلودگی هوا از محل صندوق توسعه ملی، افزایش ردیف اعتباری کمک به حمل و نقل عمومی از ۵۰۰ میلیارد به ۵ هزار میلیارد برای کل کشور و اختصاص ردیف اعتباری جدید برای اورهال خطوط مترو، به کمیسیون تلفیق ارائه شده است و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

معضل آلودگی هوا و وضعیت حمل و نقل عمومی تنها مشکلاتی نبودند که امروز در پارلمان شهری مورد بحث قرار گرفتند. چرا که مسعود امان‌الهی، رابط شورایاری منطقه ۲۰ آمده بود تا گزارشی از اقدامات و چالش‌های ساکنان شهر ری بدهد. اعضای شورای شهر، حضور یکی از متعمدان مردم در پارلمان شهری را به فال نیک گرفتند.

محمد سالاری گفت که انتقاد شورایاران از مدیریت شهری در صحن علنی شورا یک فرصت است و اتفاق خوبیست که شورای شهر تریبون را در اختیار منتقدین خود قرار می‌دهد و همانطور که اصل شفافیت را پیشه کرده‌ایم، انتقادها را هم می‌شنویم.

کد خبر 581421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha