جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت و کنار گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.

16

همشهری آنلاین _ زهرابلندی: امکانات این مجموعه به‌خصوص معماری بی‌نظیر آن، نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. مجموع گنبد اصلی و ۴ گنبد دیگر، از داخل دارای نماد قوسی و سبک معماری اسلامی است و از بیرون دارای نمای هندسی، ساده و مدرن است.
ابعاد حرم مطهر امام خمینی(ره) ۱۲۶ در ۱۲۶ مترمربع است که به ۹ مترمربع ۴۲ در ۴۲‌مترمربعی تقسیم شده است. در اطراف شبستان اصلی ۴ صحن وجود دارد. صحن غربی(حاج آقا مصطفی)، شرقی(شهدا) و صحن‌های شمالی و جنوبی با نام‌های انقلاب اسلامی و یادگار امام(ره) شناخته می‌شود.
بخش‌های تجاری هم به دلیل دور بودن مجموعه از شهر در این قسمت‌ها شکل گرفته تا پاسخگوی زائران باشد. استقرار همه ساختمان‌ها رو به قبله، مقاومت بسیار بالای سازه‌های بتونی، وجود موزه مقبره با ۱۵ هزارمترمربع مساحت، پارکینگ، زائرسرا، هتل ۵ ستاره، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شهربازی، شهرک سلامت، وجود بیمارستان مجهز و فوق‌تخصصی، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و... از جمله ویژگی‌ها و امکانات مهم این مجموعه است که در صحن یا اطراف آن ساخته شده‌اند.
حرم مطهر امام خمینی(ره) در ضلع جنوبی منطقه ۱۹ و در غرب مجموعه بهشت زهرا(س) مجاور گلزار شهدای انقلاب اسلامی قرار دارد. برای رفتن به حرم مطهر با خودرو شخصی باید از انتهای بزرگراه نواب به بزرگراه شهید کاظمی بروید و از طریق بزرگراه خلیج‌فارس وارد حرم شوید. استفاده از قطارهای خط یک مترو هم آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه است که پیشنهاد می‌شود.

کد خبر 581404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha