رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا امسال در زنجان برگزار نمی‌شود.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری صبح روز ۷ بهمن‌ ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم‌دره، با اشاره به حساسیت‌های تنظیم بازار در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: خرم‌دره یکی از بهترین شهرستان‌ها در تامین کالاها و تنظیم بازار بوده و در شرایطی که در برخی کالاها با کمبود مواجه بوده، به سرعت و بدون کوچک‌ترین حاشیه مرتفع شده است.

وی با بیان این که اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت، تامین به موقع و کافی کالا به‌ویژه در زمان ‌پیک مصرف است، تصریح کرد: در کنار این اولویت به مباحث رعایت قیمت‌های مصوب و برخورد با گران‌فروشی نیز توجه ویژه وجود دارد.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که تا پایان سال حتماً تشدید نظارت‌ها در اولویت برنامه‌های کاری وجود دارد، عنوان کرد: امسال به علت شیوع کرونا نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت و فروش ویژه نیز با شرایط خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خواهد افتاد.

فغفوری با یادآوری این مطلب که در حوزه اتاق اصناف تمرکز ویژه بر روی تکمیل سامانه جامع انبارها در سطح کشور و استان وجود دارد، افزود: سامانه جامع انبارها ملاک تشخیص برای احتکار بودن و یا قاچاق بودن یک کالا است، به همین خاطر اصناف باید اهتمام جدی برای ثبت انبارهای خود در این سامانه داشته باشند، زیرا غفلت از این موضوع می‌تواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد که این امر بر ضرورت اطلاع‌رسانی در این حوزه می‌افزاید.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان این که در حال حاضر کمبود اقلام در بازار وجود ندارد، متذکر شد: باید قبول کنیم در شرایط خاصی زندگی می‌کنیم که تحریم‌ها و کمبود برخی از اعتبارات کشوری در حوزه تامین کالا نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد اما باید این حداقل‌ها را نیز با بهترین شرایط مدیریت کنیم.

این مسئول با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در استان با بسیج اصناف برای بهره‌گیری از ظرفیت بازرسان افتخاری و همیار بازرسی گفت: این امر سبب شده که علاوه بر ملموس شدن میزان بازرسی‌ها برای مردم، تعداد بازرسی‌ها نیز افزایش یابد که کمک نیروی انتظامی نیز موجب ثمربخشی این بازرسی‌ها می‌شود.

وی با پرداختن به این مسئله که خوشبختانه در شهرستان و استان با همراهی‌های انجام شده در حوزه‌های صنعت، معدن و اصناف شرایط بسیار آرام‌تر و متعادل‌تری نسبت به استان‌های دیگر داریم، تصریح کرد: خوشبختانه تعطیلی اصناف، معادن و اعتصاب نداشتیم.

رئیس سازمان صمت استان زنجان خاطرنشان کرد: ۲۵۰ قلم کالا رصد می‌شود که ۵۰ قلم اولویت اصلی است و از این تعداد نیز ۱۰ قلم کالای اساسی است که در سبد خانوار تاثیرگذار است.

کد خبر 581396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha