دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

 استاندار اردبیل گفت: احداث بارانداز ریلی و پایانه لجستیکی به تصویب کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان رسیده و با اجرایی شدن آن اردبیل از بن‌بست ریلی خارج می‌شود.

ریل گذاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اکبر بهنامجو با اشاره به تصویب احداث بارانداز ریلی و پایانه لجستیکی در کمیسیون مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: احداث این پایانه بعد از انجام اقداماتی چون امکان سنجی، مکان یابی، تهیه نقشه و مطالعات مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: از طریق این پایانه صادرات محصولات کشاورزی ما با کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه، روسیه و جمهوری آذربایجان رشد جهشی پیدا مرده و با احداث این پایانه و ایجاد شهرک صنعتی مشترک سیر سرمایه‌گذاری در منطقه به سرعت رشد می‌کند.

استاندار گفت: خروج استان اردبیل از بن‌بست ریلی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های بزرگ استان از کشورهای همجوار و صادرات محصولات گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری و سایر محصولات کشاورزی و صنعتی از مزایای این پایانه است.

بهنامجو افزود: نقشه ۲۵ کیلومتر اول راه آهن اردبیل به پارس آباد و مطالعات اجرای آن انجام شده و با مصوب شدن احداث پایانه در کمیسیون مشترک، توافق شد ۱۰ کیلومتر از راه آهن آذربایجان بهسازی و ۵ کیلومتر ریل جدید احداث و ایران نیز نسبت به احداث پایانه اقدام کند.

کد خبر 581069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha