دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

گفته می‌شود در گذشته، محله «امامزاده عبدالله» (ع) کنونی جزو زمین‌های کشاورزی فردی به نام «مظفر امیری» بوده است که محدوده غرب و شمال غرب قلعه «جی» را در بر می‌گرفت.

گل فنری

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور:  این اراضی کشاورزی از قدیم قنات داشت و از مسیر آب‌های جاری شمال غرب تهران بهره‌می‌برد. بین سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۵، محله به ۳ بخش تقسیم می‌شود؛ محـدوده جنوبی خیابان «جرجانی» (شبیری سابق) نام می‌گیرد. محـدوده مرکزی به نام خیابان «برادران فلاح» (۱۳ متری حاجیان) شناخته و محدوده شمالی نامش «سی‌متری جی» می‌شود. همین‌ها سبب شد که ابتدا محله را به نام جی معرفی کنند. به‌ویژه آنکه پادگان جی در شمالش قرار داشت اما بعدها به دلیل وجود محله‌ای در منطقه ۱۰ با نام مشابه جی، به درخواست هیئت امنای محله، به نام امامزاده عبدالله(ع) تغییر نام پیدا کرد.

چون آستان امامزادگان «عبدالله و زید» (ع) با بیش از هزارسال قدمت و از فرزندان حضرت «ابوالفضل العباس» (ع) در این محدوده قرار داشت. این ۲ بزرگوار پس از واقعه «عاشورا» و به شهادت رسیدن پدرشان به سبب فشارهای مخالفان و دشمنان آن حضرت، به ایران آمدند و ابتدا به «ری» و «طالقان» رفتند و سپس به قلعه جی رسیدند. پس از درگیری در این محل به شهادت رسیدند و در همان محل دفن شدند.

کد خبر 580925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha