وزیر بهداشت زمان ورود اولین بخش واکسن وارداتی کووید-۱۹ را به ایران اعلام کرد.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در بازدید از ستاد پلیس راهور ناجا و تکریم و تجلیل از خدمات ⁧ پلیس راهور⁩ با اشاره به وضعیت ورود واکسن کرونا در کشور گفت: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان، تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. آقای رئیس‌جمهور هم هر روز پیگیر هستند و ان‌شاءالله در روزهای آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

وی افزود: بر این اساس، واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز می‌کنیم. در عین حال فرزندان اصیل و دانشمند این سرزمین هم خوشبختانه در ساخت واکسن ملی‌مان با تلاش شبانه‌روزی پیش می‌روند و در آینده نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ در جهان خواهیم بود.

همچنین ایرنا نوشت: نمکی گفت: مقابله با ویروس کرونا و رساندن تلفات آن به عدد دو رقمی دستاورد بزرگی بود اما همچنان نگران هستم این  دستاورد تبدیل به طوفان شود که اداره آن به سختی انجام می شود. این موج جدید اگر ما را گرفتار کند عذاب و سختی های آن به مراتب خطرناک تر از قبلی است زیرا بسیار پیچیده است و هر لحظه شکل خاصی از خود بروز می دهد که با شکل قبلی و علامت ها متفاوت است به همین دلیل باید هوشمندانه عمل کرد.

وی اضافه کرد: در بازی شطرنج با این ویروس، نمی شود لحظه ای غفلت کرد به همین دلیل نگران سفرهای آینده هستیم. یکی از دغدغه های اصلی، سفر به جنوب کشور است، وقتی به چرخش درآید این ویروس خیلی خطرناک می شود انگلیسی‌ها دروغ می گفتند که ۷۰ درصد قدرت انتقال دارد، این ویروس هم بیماری زایی و مرگ زایی بسیار بالایی دارد، این فقط در اروپا نیست در هر اقلیمی می تواند اتفاق بیفتد حتی اگر همه راهها را کنترل کنیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه مرزها و ورودی ها را شبانه روز کنترل می کنیم اما به این معنا نیست که توان کنترل را با توجه به تنوع قوم و ژنتیک و رفتاری ها اجتماعی داریم. بروز این ویروس در درون مرزها پدیده غیر منتظره ای نیست انچه می توان ما را گرفتار می کند چرخش ویروس از کردستان به بندرعباس، بندرعباس به خراسان شمالی است، باید به شدت مسافرت ها کنترل شود.

نمکی افزود: در این شرایط  پلیس راهور بیشتر اذیت می شود که از آنها عذرخواهی می کنیم و مجبور هستیم بر اجرای پروتکل ها  سختگیری و پافشاری کنیم، نمی توانیم سلامت مردم و مصالح نظام را د نظر نگیریم. امروز آبروی جمهوری اسلامی در گرو مدیریت کرونا است و این حماسه فقط برای وزارت بهداشت نیست برای ایران اسلامی است و کسی که آبروی ایران را بخواهد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و با متخلفان برخورد کند.

وی ادامه داد: امروز برای ایران بزرگترین حماسه شکست کرونا است. آمار تلفات کرونا پیش از این به حدود ۵۰۰ نفر رسیده بود و  شبکه های بیرون فضایی راه انداخته بودند، به عنوان سرباز معتقد به این نظام  نمی توانیم به اندکی پروتکل شکن ها اجازه دهیم آبروی نظام را زیر سئوال ببرند در برایر پروتکل شکن ها ایستاده ایم زیرا هیچ مصلحت و آبرویی بالاتر برای وزارت بهداشت سرکوب این ویروس نیست.

کد خبر 580907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha