اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معابری از قلب پایتخت را به نام دکتر علی شریعتمداری و دکتر احمد احمدی نام‌گذاری کردند.

علی شریعتمداری- احمد احمدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورای شهر تهران در جلسه کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، با تغییر نام معابری به نام استاد دکتر علی شریعتمداری و استاد دکتر احمد احمدی موافقت کردند.

بر این اساس، کوچه شمشاد در منطقه شش شهر تهران واقع در خیابان فلسطین، روبروی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به نام دکتر علی شریعتمداری تغییر نام خواهد یافت.

دکتر علی شریعتمداری استاد برجسته تعلیم و تربیت کشور، در سال ۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان یکی از هفت نفر عضو ستاد انقلاب فرهنگی منصوب شد و از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۹۵ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

شریعتمداری به پاس خدمات علمی و فرهنگی، نشان درجه یک تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و لوح چهره ماندگار علمی کشور را نیز دریافت کرده بود و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مرهون زحمات آن استاد فرزانه است.

همچنین تغییر نام معبری در فرعی بزرگراه جلال آل روبه‌روی دانشگاه تربیت مدرس، به نام دکتر احمد احمدی نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسیده است.

مرحوم استاد دکتر احمدی از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس بعد از انقلاب فرهنگی و از اعضای هسته اولیه هفت نفره‌ای بود که برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی از سوی امام خمینی(ره) معرفی شدند. دکتر احمدی تا پایان عمر خود از اعضای فعال شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

وی استاد فلسفه، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و عضو فرهنگستان علوم بود. از جمله آثار وی، می‌توان به تالیف و ترجمه کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأملات در فلسفه اولی» و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.

کد خبر 580844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha