دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتابداران برگزیده کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امشب در جشن «کتاب یار» در تالار حرکت معرفی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، به نقل از خبرنگار ما، احمد مسجد جامعی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در این مراسم در جمع کتابداران،‌ کتاب و کتابخوانی را یکی از لوازم اصلی تولید علم و دانش برشمرد و افزود: میان شاخص های رشد و توسعه جهانی و تعداد کتابهای منتشرشده و همچنین تعداد صندلی های دانشگاه و کتابخانه های عمومی رابطه مستقیم وجود دارد.

وی کتابدار را عنصر اصلی نشاط بخشی کتابخانه دانست و گفت: کتابدار نخستین عنصری است که باید در کتابخانه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر بالا بودن قیمت کتاب در کشور تصریح کرد: در حال حاضر برای بسیاری از خانواده ها امکان ایجاد کتابخانه خصوصی وجود ندارد و در این باره مدیریت شهری وظیفه دارد تا برای بهبود فضاهای فیزیکی کتابخانه ها تلاش کند.

مسجد جامعی همچنین ایجاد شبکه واحد میان کتابخانه های مختلف برای سهولت دسترسی به کتابها و دیگر منابع موجود را خواستارشد.

در این مراسم از 36 کتابدار برگزیده کتابخانه های مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

در این مراسم از احمد امیری از کتابخانه علامه جعفری؛ معصومه اصفهانی از کتابخانه ابن سینا،جمیله بریموندی از کتابخانه اندیشه، فاطمه بهروز از کتابخانه ارسباران، شهناز بیگدلی از کتابخانه شهید قدیریان، مریم بخشی از کتابخانه فردوس، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

همچنین از نسرین بیاتی از کتابخانه ارسباران، زهرا پورارام از کتابخانه رعد، فاطمه جمالو از کتابخانه گلستان، مهدی دهقان پور از کتابخانه بعثت، به علت ده سال تلاش مداوم قدردانی شد.
سعیده رنجبر خان حسینی از کتابخانه هدی، عفت روحانی از کتابخانه اندیشه، فریبا رحمانی از کتابخانه مولانا، لیلا رئیس کاظمی از کتابخانه دار اباد، رویا زارعی از کتابخانه امید، مریم زادنعمت از کتابخانه بانو، شهلا سجادی از کتابخانه علامه امینی، فهیمه سوری از کتابخانه اندیشه، شهره سماعی از کتابخانه دکتر عظیمی، اصغر شمسی پور از کتابخانه هدی،‌فریبا صنوبری از کتابخانه افتابگردان، مرجان صفایی از کتابخانه لویزان، مهناز عادلی سرچشمه از کتابخانه خاوران نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.

کبری عرفانی کیا از کتابخانه مسجدالنبی، خدیجه علیخانی از کتابخانه دکتر شهیدی، نرگس عرب از کتابخانه حکیمیه، نرگس قدیمی از کتابخانه رعد، فاطمه کاظم نژاد از کتابخانه اندیشه، زهرا سادات میرصانع از کتابخانه سلامت، هاجر مشهدی جبار از کتابخانه شهید جهان اراء، علیرضا مساطی از کتابخانه شیخ عبداله طرشتی (ره) نیز به خاطر سالهای تلاش بی وقفه در امر کتابداری مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از فاطمه مختاری از کتابخانه لویزان، اعظم محمودی از کتابخانه پیشکسوتان هنر، فاطمه مقیسه از کتابخانه خاوران، معصومه نوری از کتابخانه علامه امینی و زهره نیازی از کتابخانه دکتر شهیدی نیز با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

کد خبر 58065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز