مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

با شروع پاندمی کرونا و افزایش خریدهای اینترنتی در سرتاسر کشور،‌ نیاز به مرجعی مناسب برای خرید تجهیزات مرغداری احساس می‌شد. در این راستا گروهی از متخصصان حوزه مرغداری اقدام به راه‌اندازی فروشگاهی به نام چیکن هچ کردند که امکان خرید آنلاین انواع دستگاه جوجه‌کشی و تجهیزات مرغداری در آن فراهم شده است.

image-20210121135916-1.jpeg

فروش اینترنتی تجهیزات مرغداری :

فروشگاه چیکن هچ دارای تنوع بالایی از تجهیزات بزرگ و کوچک مرغداری می باشد که امکان سفارش آنلاین تمامی آنها مهیا شده است . همچنین امکان مشاوره در زمان خرید به منظور انتخاب بهترین دستگاه نیز فراهم شده است و از این رو کاربران می توانند بدون داشتن دغدغه و نگرانی از مشاوره های حضوری و خرید حضوری تجهیزات از تمامی امکانات موجود به صورت اینترنتی بهره ببرند .

مرجع تخصصی دستگاه جوجه کشی :

چیکن هچ زیرساختی را فراهم کرده است که امکان بررسی ، خرید و مقایسه انواع ماشین جوجه کشی با کیفیت توسط کاربر در محیط سایت مهیا شده است .

تمامی دستگاه های جوجه کشی از شرکت های مطرح داخلی در داخل این وبسایت قرار داده شده است. مشخصات دستگاه ها به صورت ریز به ریز همراه با تحلیلی کارشناسانه و بدون چشم داشت داخل محصولات قرار داده شده است .

علاوه بر دستگاه های جوجه کشی داخلی ، دستگاه های جوجه کشی برخی از شناخته شده ترین برندهای خارجی همچون آرکام و برینسه آ نیز در داخل سایت قرار داده شده و محصولات با جزئیات بالایی بررسی و تحلیل شده اند .

چه فاکتورهایی در انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب باید داشته باشیم ؟

فاکتورهای بسیاری در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی وجود دارد که توجه به آنها شما را در انتخاب مناسب دستگاه بسیار یاری خواهد کرد .

خانگی یا صنعتی : در وحله ی اول باید مشخص کنید که نیاز به دستگاه جوجه کشی خانگی دارید یا صنعتی . تفاوت این دستگاه در ظرفیت دستگاه ها و نحوه ی عملکرد آنها می باشد .

دستگاه های خانگی دارای ظرفیت های پایینی بوده و سیستم های کنترلی و رطوبتی محدودی دارند . این دستگاه ها بیشتر برای کاربرانی که قصد جوجه کشی از طیور زینتی و یا جوجه کشی محدودی را دارند مناسب هستند .

در مقابل انواع دستگاه جوجه کشی صنعتی و یا نیمه صنعتی ، بیشتر برای افرادی طراحی می شوند که اشنایی کافی با جوجه کشی را داشته و به دنبال جوجه کشی از تعداد بالایی پرنده می باشند .

کنترلر های دستگاه های جوجه کشی صنعتی امکان مانور بیشتری دارند و ویژگی های مختلفی همچون تغییر سیستم به حالت هچر ، امکان اتصال به دستگاه های تحلیل همچون دیتالاگر ، ارتقا و ... را دارا می باشند .

در خرید انواع دستگاه جوجه کشی خانگی توجه خاصی به سیستم رطوبت رسانی دستگاه داشته باشید چرا که کنترل و راه اندازی سیستم های رطوبت رسانی در دستگاه های جوجه کشی خانگی کار دشواری بوده و معدود شرکت هایی توانسته اند دستگاه هایی با قابلیت کنترل صحیح رطوبت در نمونه های خانگی طراحی و تولید کنند.

شانه جوجه کشی : پس از انتخاب نوع دستگاه میتوان گفت که نیمی از راه انتخاب دستگاه جوجه کشی را رفته اید. در این مرحله باید قطعات دستگاه را بررسی کنید . شانه یکی از اولین قطعاتی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. شانه های معمولی موجود در بازار امکان جوجه کشی از یک نوع پرنده را دارند و از این رو محدودیتی را برای کاربر ایجاد میکنند که کاربر در صورت نیاز به جوجه کشی از پرنده ی دیگری باید اقدام به خرید شانه های دیگری نیز بکند.

در مقابل برخی از شانه ها که با عنوان شانه های همه کاره شناخته میشوند امکان استفاده برای تمامی تخم های نطفه دار را دارند و از این نظر مشکلی بابت خرید شانه جدید وجود نخواهد داشت.

موتور جوجه کشی : در انتخاب موتور دستگاه باید دقت ویژه ای نیز به طراحی نوع اتصال موتور به راک دستگاه داشته باشید. در نمونه های غیر استاندارد موتور در یک گوشه از راک قرار میگیرد، در این صورت فشار وارده بر موتور بسیار افزایش یافته و علاوه بر امکان آسیب به موتور ، امکان آسیب به راکها نیز امکان پذیر می باشد .

در برترین نمونه های ماشین جوجه کشی صنعتی چیکن هچ ، تولید کننده اقدام به قرار دادن موتور در قسمت میانی یکی از دیواره های راک کرده است. بدین ترتیب نیروی وارده به صورت متمرکزی به موتور وارد شده و موتور نیروی متقابل را به صورت گسترده ای در کل راک پخش میکند. این امر علاوه بر اینکه موجب آسیب به موتور نمیشود ، در عملکرد مناسب دستگاه جوجه کشی نیز تاثیر بسزایی دارد.

بدنه دستگاه : بدنه از دیگر قسمت های بسیار مهم دستگاه جوجه کشی می باشد که در طول عمر دستگاه و همینطور میزان عایق بودن دستگاه تاثیر بسزایی دارد . در مدل هایی که دارای بدنه ی فلزی هستند ، امکان آسیب دیدگی و زنگ زدگی دستگاه بسیار بالاست . از این رو می باشد که چنین دستگاه هایی در سالهای اخیر توسط تولید کنندگان شناخته شده ی خارجی نیز تولید نشده است.

در دستگاه های صنعتی شاید بتوان به جد PVC را به عنوان مناسبترین گزینه انتخاب کرد که علاوه بر وزن اندک ، دارای عایق بندی بسیار مناسبی بوده و امکان زنگ زدگی آن نیز صفر می باشد.

نمونه دستگاه های خانگی ولی بیشتر از ABS برای بدنه ی دستگاه استفاده میکنند که نوعی پلاستیک بسیار فشرده می باشد. این جنس از بدنه نیز به صورت کامل در مقابل زنگ زدگی ایمن بوده و طول عمر بالایی را برای دستگاه به همراه خواهد داشت.

سنسور جوجه کشی : از دیگر مواردی که اهمیت بسیار بالایی دارد توجه به نوع سنسورهای مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی می باشد. استفاده از سنسورهای جوجه کشی با خطای بالا به صورت مستقیم در کاهش راندمان دستگاه تاثیر گذار است. از این رو پیشنهاد میشود سنسور مورد نظر در دستگاه جوجه کشی از برندی شناخته شده بوده و میزان خطای پایینی داشته باشد چرا که اعلام نادرست و دارای خطای دما و رطوبت به کنترلر ، سبب اعمال اشتباه دما و رطوبت و در نتیجه شکست در جوجه کشی خواهد بود .

سخن پایانی :

در این نوشتار به بررسی فاکتورهای انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب پرداختیم و از فروشگاه چیکن هچ به عنوان مرجعی برای انتخاب و خرید انواع دستگاه های جوجه کشی نام بردیم.

کد خبر 580444

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha