سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

آتوسا رقمی: یادتان می‌آید سال گذشته کشور چین مجسمه‌های «ارتش سفالین»‌اش را به انگلستان فرستاد؟

مجموعه این مجسمه‌های شگفت‌انگیز، که بیشتر از  دو هزار سال عمر دارند، به دستور «کین شی‌هوانگ»، «امپراتور اول» چین ساخته شده‌اند تا پس از مرگش از او مراقبت کنند!

سال گذشته مسئولان موزه «بریتیش میوزیوم» در انگلستان، تصمیم گرفته بودند این مجسمه‌ها را برای مردم کشورشان به نمایش بگذارند، همین‌طور برای مردمی که سفر به انگلستان برایشان راحت‌تر از سفر به چین است. این مسئولان پیش‌بینی کرده بودند که تعداد زیادی به تماشای این مجسمه‌های گلی بیایند و حتی تصمیم گرفته بودند که موزه را به صورت شبانه روزی فعال کنند تا در مدت محدودی که این مجسمه‌ها مهمان کشور انگلستان هستند، عده بیشتری بتوانند آنها را ببینند.

   حالا که این نمایشگاه تمام شده می‌بینیم که همه پیش‌بینی‌های مسئولان بریتیش میوزیوم درست از آب در آمده. در مدت برپایی این نمایشگاه، از شهریور سال گذشته تا بهار امسال، حدود 850 هزار نفر از آن دیدن کردند. این موزه از سال 1972 که مومیایی «توتانخامون» مصر و اشیای مربوط به او را به نمایش گذاشته بود، تا این اندازه بازدیدکننده نداشته است. این تعداد، باعث شد آمار بازدید کننده‌های این موزه از سال 2007 تا امسال به 6 میلیون نفر برسد. تعداد کسانی که در همین مدت از «تِیت مدرن»، موزه هنرهای مدرن بریتانیا، بازدید کرده بودند به این مقدار نرسیده بود، در حالی که هر سال جهان‌گردان زیادی از همه جای دنیا برای بازدید نمایشگاه‌های تیت مدرن، به انگلستان سفر می‌کنند.

   نمایشگاه بعدی بریتیش میوزیوم، که از 24 ژوییه تا 26  اکتبر امسال برگزار خواهد شد، مربوط به امپراتور رومی به نام «آدریان» است. تعداد بلیت‌های پیش‌فروش شده این نمایشگاه تا به حال به 10 هزار تا رسیده است.

کد خبر 58032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز