مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استان در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد.

منطقه ویژه اقتصادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله عظیمی افزود: طرح منطقه ویژه اقتصادی استان از سال ۸۹-۹۰ تهیه شده بود و مراحل تصویب آن در کمیته‌های فرعی و اصلی شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مورد تصویب قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: اما تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی نیازمند تصویب هیات وزیران بود که روز دوشنبه ۲۹‌دی به تصویب این هیات رسید و بدین ترتیب نقشه راه این طرح مشخص و روشن شد.

به گفته عظیمی، با تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استان، واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار در این منطقه هیچ مانع قانونی ندارد و علاوه‌بر آن تمامی امور این منطقه از جمله جاده دسترسی، زیرساخت‌ها، ساختمان‌سازی، احداث معابر و سایر امور مربوط به نحوه خدمات‌رسانی نیز در طرح جامع دیده شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر چه بخشی از اقدامات خدماتی نظیر زیرساخت‌ها تا پیش از این در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده بود اما با تصویب طرح جامع پیگیری این امور با سرعت و حمایت‌های قانونی بیشتری انجام می‌گیرد.

عظیمی آینده سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان را روشن ترسیم کرد و افزود: اگر واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری که در این منطقه احداث شود مطابق با مطالعات آمایش سرزمینی باشد بی‌شک عملکرد این منطقه موفقیت‌آمیز خواهد بود و می‌توان تحولات خوبی در رونق اقتصادی استان متصور شد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این منطقه دارای پنج بخش استقرار واحدهای خدماتی، سلولزی، بسته‌بندی مواد غذایی، بسته‌بندی مواد کشاورزی و دارویی است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون یک واحد شامل شرکت پرتودهی گاما در این منطقه مستقر و فعال شده است.

کد خبر 580291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha