۶ کارشناس شرکت کننده در یک نظرخواهی تحولات بورس پایتخت در اول بهمن ماه ۱۳۹۹ را پیش‌بینی کردند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، بازار روز دوشنبه ۲۹ دی بعد از روند کاملا نزولی روزهای قبل مطابق با انتظار همزمان با انتشار گزارش‌های نه ماهه با موج تقاضا روبرو شد، با توجه به درایورهای بنیادی بازار، تداوم این تقاضا در روزهای آتی در این سطوح قیمتی کاملا توجیه دارد، ولی به نظر می‌رسد که کافی نباشد و اطمینان سهامداران از ثبات در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با بازار، در این مقطع بیش از بنیاد شرکت‌ها در ادامه این روند موثر است. همچنین در کنار موج تقاضای بازار، روز گذشته از شتاب ورود پول به صندوقها و اوراق درآمد ثابت کاسته‌ شد و دلار نیز برگشت، که اتفاق مثبتی برای تداوم روند است.

بعضی تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: با توجه به روند معاملات دیروز شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد رسیده است و پیش بینی می‌شود روند عرضه ها کم شود و تقاضا در بازار زیاد شود. سهام بزرگ و و بنیادی بازار به قیمت های جذابی رسیده اند و انتظار می‌رود تقاضا بیشتر شود و توجه بازار به این سهام بیشتر شود و تقاضا از عرضه پیشی بگیرد. در کل روند بازار متعادل مثبت ارزیابی می‌شود.  

برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند: با تغییرات اوضاع سیاسی و بهبود شرایط بین الملل شرایط میان مدت روال بهتری پیدا خواهد کرد، در بحث بهبودسازی صادرات منتفع شدن شرکتهای ارزمحور دور از ذهن نیست. لایحه بودجه نیز در تصمیمات فعالان بازار سرمایه اهمیت ویژه ای دارد، با تصویب لایحه بودجه، تصمیم گیری برای سرمایه گذاران به ویژه فعالین بنیادی در بازار و شرکت های حقوقی سهولت خواهد بخشید. ابهام بعدی در افزایش نرخ سپرده بانکی که فاکتور بسیار با اهمیتی خواهد بود، شرایطی که می بینیم را فراهم ساخته است. در نتیجه از نظر تکنیکال روند شاخص کل نزولی و فی واقع حمایت های معتبر توانایی تغییر روند را تا به اینجا نداشت.

به صورت کلی شاخص کل همچنان در یک روند نزولی پرقدرت قراردارد با توجه به این نکته که ما باید در نظربگیریم که همیشه درروندهای نزولی فرض بر از دست دادن حمایت های پیش رو است شاخص کل هم به خوبی حمایت های خود را یکی پس از دیگری می شکند و با توجه به شکست حمایت مهم یک میلیون و دویست هزار عددی باید منتظر بود که احتمالا تا محدوده یک میلیون و بیست هزار تا یک میلیون و پنجاه هزار که محدوده مهمی است، واکنش نشان دهد و منتظر برگشت از این محدوده باشیم چرا که شاخص در این محدوده به پنجاه درصد اصلاح از سقف تاریخی خود می رسد.

کد خبر 580172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha