همشهری آنلاین: یدالله صمدی کار ساخت فیلم جدید خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نام "کلانتری غیر انتفاعی" آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، فیلم‌برداری نخستین سکانس‌های این فیلم در مجتمع کانون در شهرک غرب تهران به مدیریت فیلم‌برداری حسن پویا آغاز شده و در آن علاوه بر پسران نوجوانی که بخش عمده‌ای از بار فیلم بر دوش آنها است، شماری از بازیگران صاحب‌نام سینمای ایران مانند مهران رجبی، گوهر خیراندیش، امیر جعفری، شهرام قائدی، مختار سائقی، فردوس کاویانی، مرتضی احمدی، باقر صحرارودی، کیومرث ملک‌مطیعی، امیر وطن‌زاد، اتابک نادری،آرش نوذری، علی سلیمانی، علی شادمان و آزاده اسماعیل‌خانی به عنوان بازیگر، نقش‌آفرینی خواهند کرد.

کلانتری غیر انتفاعی به گفته یدالله صمدی در صورت موفقیت در به تصویر کشیدن فیلم‌نامه، به فیلمی مفرح و پرمخاطب برای نوجوانان و خانواده‌ها تبدیل خواهد شد چرا که به باور وی مدت‌هاست که فیلم برای کودکان و نوجوانان ساخته نمی‌شود و فیلم‌ها به صورت عمده در باره کودکان است.

کارگردان فیلم کلانتری غیر انتفاعی که پیشتر قرار بود با نام "روز امتحان" و "فرار از امتحان" ساخته شود در باره علت همکاری با کانون برای تهیه فیلم و انتخاب این فیلمنامه گفت: من همیشه کانون را مرکزی وزین و موقر برای کودکان می‌دانستم و علاقه داشتم روزی فیلمی برای کودک و در کانون بسازم که ارایه پیشنهادی از سوی من برای ساخت یک فیلم از روی کتابی به کانون و آشنایی با مسؤولان سینمایی باعث شد تا این فیلمنامه که آقای سیدمهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور آن را نوشته‌اند به من پیشنهاد شود که به دلیل نقش جدی کودکان در اثر، کارگردانی فیلم را پذیرفتم.

صمدی که در کارنامه سینمایی 36 ساله خود، کارگردانی بیش از 11 فیلم سینمایی مانند "مردی که زیاد می‌دانست"، "ایستگاه"، "اتوبوس"، "ساوالان"، "دو نفر و نصفی"، "دمرل"، "معجزه خنده"، "سارای"، "بانوی من"، "شهر آشوب" و "تکم‌چی" را ثبت کرده است در ادامه با انتقاد از کم توجهی به کودکان در سینما خاطر نشان کرد: عمده فیلم‌های کودک در ایران بیشتر با محوریت فقر و کمبودها ساخته می‌شود در حالی که نسبت فیلم‌های مخصوص بچه‌ها به این نوع آثار کمتر است و این به نظرم یک جور بی انصافی در حق آن‌ها است.

وی ادامه داد همکاری با کانون و شأن و جایگاه والای این مرکز در حوزه فیلم‌سازی و شأن حرفه‌ای خودم باعث شده که در انتخاب عوامل اجرایی و فنی و هنری حساسیت بیشتری از خود نشان بدهم و بیشتر توجهم به انتخاب آدم‌های بی حاشیه و در عین حال متخصص و با تجربه معطوف شود.

به گفته صمدی اغلب صحنه‌های فیلم در شهرک غرب و بخشی دیگر در بلوار مرزداران و خیابان‌های تهران فیلم‌برداری می‌شود ضمن این که پیش‌بینی می‌کنم حداکثر 60 یا 70 جلسه کار فیلم‌برداری ادامه پیدا کند.

صمدی وجود صحنه‌های پر تحرک و اکشن و استفاده از جلوه‌های ویژه و فیلم‌برداری در خیابان‌های شلوغ تهران و باند فرودگاه را از دشواری‌های کار فیلم‌برداری دانست و اظهار امیدواری کرد که با نظم و انضباط حاکم در صحنه‌های فیلم‌برداری، کار به خوبی پیش برود.

کارگردان فیلم در دست ساخت کلانتری غیر انتفاعی، با اشاره به این موضوع که بیشتر داستان در دفتر بازسازی شده‌ای از یک مجله می‌گذرد در باره موضوع این فیلم نیز توضیح داد که کلانتری غیر‌انتفاعی، وظیفه خود می‌داند که امنیت محله، خصوصاً امنیت کودکان را تأمین کند اما چگونگی آن به محور اصلی فیلم تبدیل شده است.

 بر اساس این گزارش در آیین آغاز ساخت این فیلم مهدی باقری معاون تولید کانون با اظهار خوشحالی از حضور کودکان و نوجوانان در این فیلم، از بازی‌گران نوجوان خواست با همکاری و کار گروهی خوب تلاش کنند فیلم کلانتری غیرانتفاعی به اثری دیدنی تبدیل شود ضمن این که محمدرضا کریمی‌صارمی مدیر امور سینمایی کانون نیز اظهار امیدواری کرد که این فیلم در شمار آثار شاخص سینمایی کانون با توجه به پیشینه فعالیت‌های سینمایی آن قرار گیرد.

در فیلم کلانتری غیرانتفاعی که تولید آن را امور سینمایی کانون بر عهده دارد، سعید کریمی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، بنفشه صمدی دستیار دوم، افشین شوشتری دستیار سوم، راحله پروین منشی صحنه، محمدرضا کریمی‌صارمی مجری طرح، محمد طلوع مدیر تولید، بهزاد کزازی طراح صحنه و لباس، محمد شیوندی صدابردار سر صحنه، سعید ملکان طراح چهره‌پردازی‌، پیمان ابدی طراح و مدیر اکشن، بهرنگ دزفولی‌زاده عکاس، نعمت‌الله یمینی دستیار تولید و مرتضی گودرزی به عنوان مدیر تدارکات فعالیت می‌کنند.

تصاویر دیگری ازپشت صحنه فیلم را اینجا ببینید.

کد خبر 58009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز