تیم فوتبال پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان در رتبه ۱۲۲ دنیا باقی ماند.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز سه‌شنبه (۳۰ دی) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۵۹۳ امتیاز، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه پنجم قاره کهن ایستاده است. جایگاه این تیم در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته تغییری نکرده است و سرخ پوشان تهرانی همچنان در رتبه ۱۲۲ جهان قرار گرفته اند. استقلال با ۱۵۳۶ امتیاز و بدون تغییر مانند هفته گذشته در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران ایستاد. این تیم در قاره آسیا با ۲ پله سقوط در رتبه دوازدهم و در سطح جهانی با ۵ پله سقوط نسبت به هفته قبل در رده ۲۱۱ جای گرفت. سپاهان با ۱۴۷۰ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. جایگاه این تیم نسبت به هفته گذشته در آسیا تغییر نکرده است و همچنان در رتبه بیست و پنجم قرار دارد. سپاهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۸ پله صعود در رتبه ۳۶۶ قرار گرفت. در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد و صنعت نفت آبادان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند. شهرخودرو و ذوب آهن هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده‌بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۶۹ امتیاز همچنان صدرنشین است. تیم اولسان هیوندای کره جنوبی، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، با ۱۶۳۷ امتیاز تیم دوم قاره کهن است. تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۳۰ امتیاز در جایگاه سوم و کاوازاکی ژاپن نیز با همین امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۳ تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۰۷۴ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، منچسترسیتی با ۱۹۵۲ امتیاز در رتبه دوم جای گرفته است. اتلتیکو مادرید هم با ۱۹۴۸ امتیاز و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه سوم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد. پاری سن ژرمن با ۱۹۱۳ امتیاز و یک پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه چهارم ایستاده است. رئال مادرید نیز  با ۱۹۰۷ امتیاز و یک پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه پنجم قرار گرفته است. از نکات جالب این رده بندی این است که منچستریونایتد صدرنشین لیگ جزیره پس از مدت‌ها به جمع ۱۰ تیم برتر جهان راه یافته است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:
بایرن مونیخ
منچسترسیتی
اتلتیکو مادرید
پاری سن ژرمن
رئال مادرید
لیورپول
بارسلونا
اینتر میلان
یوونتوس
منچستریونایتد

کد خبر 579945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha