دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی مناطق کشور تا اواخر هفته جاری خبر داد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز دوشنبه ۲۹ دی در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و به‌صورت پراکنده در مازندران ادامه دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و با حرکت شرق‌سوی خود نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و امتداد زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد، گفت: طی روز پنجشنبه بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال شرق کشور خواهد شد و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه طی روز چهارشنبه دریای خزر و بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش محسوس دما در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد  و در غرب کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: استان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه نیز کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و اوایل شب بارش باران با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 579780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha