بیماران مبتلا به سرطان در کرمان از اول بهمن با همراهی موسسه خیریه ثامن‌الحجج(ع) ۱۳۰ هزار خدمت مراقبتی، دارویی و تجهیزاتی را رایگان در منزل دریافت می‌کنند.

بيمار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج(ع) بیماران خاص استان کرمان گفت: مرکز کنترل سرطان ایرانیان با عنوان مکسا مجموعه امکاناتی که یک بیمارستان برای بیماران سرطانی نیاز دارد را از جمله وسایل و تجهیزات آی سی یو، تشک مواج، ساکشن، تخت بستری و دستگاه اکسیژن ساز همراه با خدمات تخصصی و تامین پزشک متخصص، عمومی، روانشناس و حتی روحانی در منزل به بیماران سرطانی ارائه می‌دهد.

علی شمسی‌نیا افزود: مرکز کنترل سرطان ایرانیان با استناد به پرونده آنلاین بیماران در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به بیماران خدمات رایگان ارائه می‌کند. تفاهمنامه راه‌اندازی ششمین مرکز کنترل سرطان ایرانیان پایان هفته گذشته بین مجموعه خیریه راهبری آلا و موسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج(ع) در کرمان منعقد شد و قرار است در یک ماه آینده ساختمان این مرکز به طور کامل در کرمان تجهیز شود و از اول بهمن خدمات رسانی‌اش را به صورت رایگان آغاز کند.

مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه نمایندگی حوزه مسائل علمی و مدیریتی امر خیر نیز بزودی در کرمان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: بنیاد خیریه آلا در دو زمینه اصلی و در عرصه ملی فعالیت می‌کند که یکی عرصه خدمات رسانی امور خیریه به مددجویان و نیازمندان است که برجسته ترین آن ارائه خدمات مراقبت تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان است.

وی تاکید کرد: مرکز کنترل سرطان کرمان در وهله نخست در شهر کرمان و به مرور و با ایجاد زیرساخت‌های لازم در سایر مناطق و شهرستان‌های این استان خدمات رسانی خواهد کرد. نیروی انسانی مورد نیاز در مرکز کنترل سرطان کرمان بعد از شناسایی و فرا گرفتن آموزش‌های لازم به کار گرفته خواهند شد.

مرکز کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) که اکنون در اصفهان، تهران، قم، مشهد و کاشان فعال است و بیش از ۲۳ هزار بیمار سرطانی را زیرپوشش قرار داده است. مدیریت سرطان شامل چهار عرصه پیشگیری، غربالگری یا تشخیص زودهنگام، درمان و طب تسکینی است و امروز در ایران فقط درمان سرطان انجام می‌شود و عرصه‌های دیگر این بیماری رها شده است.

بنیاد آلا متقبل اجرای ۲ عرصه پیشگیری و طب تسکینی برای بیماران سرطانی شده و این ۲ خدمت در کرمان با راه‌اندازی مرکز کنترل سرطان به بیماران ارائه می‌شود. کرمان به دلیل قرار گرفتن در مرکز جنوب شرق کشور موقعیتی استراتژیک دارد و محوریت این منطقه به شمار می‌رود.

کد خبر 579727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha