مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب برنامه‌های عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در قزوین مجازی برگزار می‌شود.

فاطميه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی افزود: با توجه به ممنوعیت هرگونه تجمع، طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه به صورت مجازی و در مساجد با جمعیت کمتر از ۲۰ نفر به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین در دهه فاطمیه امسال اعزام مبلغ مانند سالیان گذشته انجام نمی‌شود و بیشتر از ظرفیت مبلغان بومی استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام زهرایی بر ضرورت رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برپایی عزاداری ایام فاطمیه، تاکید کرد و افزود: سلامت مردم در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید ستاد مقابله با کرونا مبنی بر پرهیز از هرگونه تجمع برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برپایی دسته‌های عزاداری در استان قزوین نخواهیم داشت و برنامه‌های جایگزین‌ برای این نوع مراسم طراحی‌ شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی در ایام فاطمیه اضافه کرد: در این ایام هیات‌های مذهبی فعالیت خود را در بستر فضای مجازی یا در قالب طرح‌های مؤمنانه ادامه می‌دهند.  

حجت‌الاسلام زهرایی با بیان اینکه کاروان و دسته عزاداری خودرویی در محدوده میدان آزادی برپا خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت دسته روی در ایام فاطمیه و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آئین سنتی چهارپایه خوانی با هدف عزاداری و احیای معارف عمیق فاطمیه در نقاط مختلف قزوین در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به کمک‌های مؤمنانه در سطح استان افزود: نسل نوجوان و جوان همواره در عرصه‌های مختلف در میدان عمل حضور داشته‌اند و در جریان بیماری کرونا نیز با جدیت بیشتری فعالیت دارند.

وی یادآور شد: قرارگاه جهادی شهید سلیمانی با محوریت جوانان مؤمن و انقلابی به منظور مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر آن در سطح استان همچنان فعال است و هیات‌های مذهبی در این ایام در قالب کمک‌های مؤمنانه نیز فعالیت دارند.

استان قزوین ۲ هزار هیات مذهبی دارد.

کد خبر 579543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha