مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن هشدار داد: با توجه به قرار داشتن در فصل زمستان، برودت هوا و کاهش طعمه، احتمال نزدک شدن گرگ به جوامع انسانی و حمله به شهروندان و احشام زیاد است.

حمله گرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا گوهری اظهار کرد: ۴ مورد حمله گرگ از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شهرستان رزن گزارش شده که در این حمله‌ها چندین راس گوسفند تلف شدند.

وی اضافه کرد: این حمله ها در روستاهای «سیراب»، «یوشانلو»، «جاورسجین» در بخش مرکزی رزن و «نظام آباد» درگزین رخ داده و گرگ به گله‌های بدون سگ نگهبان و چوپان ضعیف حمله کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن در استان همدان بیان کرد: برخی از روستاییان از افراد پیر و کودکان به عنوان چوپان استفاده می‌کنند که آنها توان رویارویی و مقابله با حمله گرگ را ندارند و گرگ به راحتی اقدام به دریدن گوسفندان می‌کند.

گوهری بیان کرد: این قبیل گله‌ها دارای چوپان ضعیف و ناتوان بلافاصله پس از دور شدن از روستا مورد هدف و حمله گرگ‌ها قرار می‌گیرند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزنگفت: اداره حفاظت محیط زیست از ابتدای سال اقدام به اطلاع رسانی و هشدار درباره حمله گرگ کرده و آموزش های لازم به فرمانداری ها، بخشداران، شهرداران و دهیاران برای پیشگیری از بروز هر گونه حمله و آسیب به جوامع انسانی داده می شود.

گوهری تصریح کرد: رویکرد محیط زیست اتلاف گونه گرگ برای پیشگیری از حمله نیست، چراکه وجود این گونه برای تنظیم اکوسیستم چرخه حیات وحش ضروری است بنابراین رعایت توصیه‌های و هشدارها توسط مردم بسیار مورد تاکید محیط زیست است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: یکی از علل اصلی نزدیکی گرگ به روستاها دفن غیر اصولی پسماندها به ویژه لاشه حیوانات و طیور است، بنابراین در صورت بروز تلفات به خصوص در مرغداری‌ها باید لاشه‌ها را به صورت اصولی و بهداشتی دفن کرد.

وی ادامه داد: برخی برای بدست آوردن گونه جدیدی با عنوان «گرگاس» اقدام به سرقت توله گرگ و فراهم کردن زمینه جفت گیری گرگ و سگ می کنند در حالیکه گرگاس به هیچ وجه مناسب نگهبانی گله نبوده و به مراتب برای احشام و مردم خطرناک تر از گرگ است.

کد خبر 579538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha