مجلس نمایندگان آمریکا حزبی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را یک هفته مانده به پایان دوره ریاست‌جمهوریش برای دومین بار استیضاح کرد و پرونده‌اش را به مجلس سنا فرستاد

Trump

به گزارش همشهری آنلاین مجلس نمایندگان آمریکا  با ۲۳۲ رای موافق در برابر ۱۹۷ رای مخالف به استیضاح ترامپ رای داد. ۵ نماینده هم از رای‌ دادن خودداری کردند.

۱۰ نماینده حزب جمهوریخواه با شکستن خطوط حزبی به نمایندگان حزب دموکرات پیوستند، به استیضاح دونالد ترامپ رای موافق دادند. رکورد قبلی در این مورد به استیضاح بیل‌ کلینتون،رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۱۹۹۸ مربوط می‌شود که پنج نماینده حزب دموکرات، حزب متبوع کلینتون، در دادن رای موافق به استیضاح به حزب مخالف جمهوریخواه پیوستند.

اکنون پرونده ترامپ برای محاکمه به اتهام «تحریک به شورش» به مجلس سنا فرستاده می‌شود. اگر دو سوم نمایندگان مجلس سنا به لایحه استیضاح ارسالی از مجلس نمایندگان رای موافق دهند، ترامپ از مقامش برکنار می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا بحث درباره استیضاح ترامپ را آغاز کرد

 میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا روز چهارشنبه بعدازظهر در نامه‌ای خطاب به همکارانش نوشته است که درباره اینکه چه رایی به لایحه استیضاح بدهد، هنوز تصمیم نگرفته است.

این نماینده ایالت کنتاکی نوشت:‌«با وجود فرضیات فراوان مطرح‌شده در مطبوعات، من هنوز به تصمیم نهایی درباره اینکه چه رایی به استیضاح بدهم ،نگرفته‌ام و قصد دارم به استدلال‌های حقوقی ارائه‌شده به مجلس سنا گوش دهم.»

کد خبر 579306

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha