اندیشمندان اوگاندا در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها به تبیین شخصیت انسان ساز و تمدن آفرین آن شهید والامقام پرداختند.

سلیمانی + اوگاندا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی اوگاندا و نمایندگانی از دانشگاه‌های این کشور در سالن اجتماعات «سازمان قرآن و عترت» کامپالا برگزار شد.

آدم سبیالا، استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای اوگاندا، شیخ مولومبا، رییس سازمان قرآن و عترت، موسی سوئد موگانزا، از دانشگاه ماکِرِرِ و محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در سخنرانی خود، جزئیاتی از شخصیت انسان ساز و تمدن آفرین و زندگی سرشار از ایمان و عمل، عقیده و جهاد و علم و معرفت سردار سلیمانی را برای حضار تبیین و تشریح کردند که در رسانه‌های خبری و مجازی اوگاندا منعکس شد.

سبیالا در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شهید سلیمانی در دفاع از آزادی قدس شریف، ملت‌های تحت ظلم و ستم فلسطین، غزه، یمن و ... از صهیونیسم و قدرت‌های غربی به شهادت رسید گفت: این شخصیت بزرگ جهانی، طبق وظایف انسانی خود از حقوق ملت‌های تحت ستم بر اساس سنت‌ها و تعالیم نبوی دفاع کرد و در نهایت به شهادت رسید.

شیخ مولومبا در سخنان کوتاهی، مطرح کرد: آن شهید والامقام زندگی خود را برای رسیدن به کرامت، انسانیت، استقلال، عدالت و آزادی ملت‌های منطقه وقف کرده بود.

موسی شوئد موگانزا نیز در سخنانی، به همه مسلمانان و آزادگان جهان توصیه کرد تا برای دستیابی به استقلال کامل و نجات از صهیونیسم و سلطه غرب استعمارگر باید میراث و دستاوردهای شهید قاسم سلیمانی حفظ و آنها را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

رایزن فرهنگی کشورمان به عنوان سخنران اصلی مراسم، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را به عنوان سرمشق و الگو برای آزادگان جهان دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی یک فکر و فرهنگ است، لذا فکر و فرهنگ را نمی‌توان ترور و نابود کرد.

وی ادامه داد: ایشان همواره مسلمانان و  ملت‌های منطقه را به پیروی از دیپلماسی پیامبر اکرم(ص) به وحدت و داشتن نگاه رحمت و رأفت به یکدیگر و در مقابل سخت بودن با کسانی‌ که دشمن امت اسلامی هستند، دعوت می‌کرد.

کد خبر 579166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha