مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: بر اساس آخرین پایش‌ها، گوگرد سوخت برخی نیروگاه‌های کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است و حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ ppm است.

نیروگاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، هلنا کعبی مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست ضمن اشاره به این‌که سازمان حفاظت محیط ‌زیست با همکاری دفاتر استانی به‌ صورت دوره‌ای سوخت نیروگاه‌ها در استان‌های مختلف کشور را پایش می‌کند، گفت: براساس آخرین گزارش‌های هفتگی که داده‌های آن براساس محاسبات انجام شده تا روزهای ابتدایی هفته جاری است گوگرد سوخت نیروگاه‌هایی که از گازوییل استفاده می‌کنند در برخی مناطق کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است. گوگرد سوخت نیروگاه‌هایی که از گازوییل استفاده می‌کنند در برخی مناطق کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است.

وی ادامه داد: برای مثال گوگرد سوخت برخی از نیروگاه‌های کشور بین ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ ppm گزارش شده در حالی که استاندارد گوگرد در سوخت گازوییل ۵۰ ppm است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: طبق آخرین گزارش پایش در نیروگاه‌های استان‌هایی مانند خوزستان، فارس، یزد و... از سوختی استفاده می‌شود که گوگرد بسیار بالایی دارد.

به گفته کعبی، نتایج این پایش‌ها در اختیار مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط ‌زیست قرار می‌گیرد تا موضوع را از وزارتخانه‌های مربوط پیگیری کنند.
 

کد خبر 579045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha