سونی با معرفی پهپاد «ایرپیک» (Airpeak) کاربرد هوش مصنوعی و رباتیک را در طراحی و ساخت درون ارتقا داده است.

پهپاد سوني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آی ای، سونی اولین هواپیمای بدون سرنشین خود موسوم به ایرپیک را که از "رباتیک هوش مصنوعی" برای ارائه تطبیق‌پذیری بی‌سابقه استفاده می‌کند، معرفی کرد.

سونی که دهه‌هاست شرکت کننده برتر رویداد CES است، با معرفی این درون، موفقیت سال گذشته خود را که با معرفی PS5 به دست آورد، در نمایشگاه ۲۰۲۱ تکرار خواهد کرد.

این پهپاد که برای اهداف استتاری، به خصوص در شرایط برفی و مه آلوده ایده‌آل است، محصول تلاش‌های سونی در زمینه "AI رباتیک" است و برای استفاده سازندگان ویدیو  و حتی صنایع مختلف طراحی شده است.

ممکن است ایرپیک سونی به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین چند منظوره در فضاهای عکسبرداری و فیلمبرداری هوایی از کاربردهای بی‌سابقه‌ای برخوردار باشد.

این پهپاد که قرار است در بهار ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود، به عنوان یک پروژه و نه یک محصول معرفی شده و بنابراین احتمالا پیش از آغاز فروش، تجهیزات دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی سونی در این هواپیمای بدون سرنشین احتمالا آن را در رده‌های متوسط ​​تا بالای قیمت قرار خواهد داد (بین ۴۵۰ تا ۱۵۹۹ دلار) زیرا سونی هیچ‌گاه از استاندارهای بالای خود عدول نکرده است.

تک کرانچ نیز در گزارشی نوشت:‌ دوربین متصل به این پهپاد از سری آلفا و بدون آیینه طراحی شده است؛ سونی این پهپاد را کوچکترین پهپاد موجود در بازار دانسته که می‌تواند به چنین دوربینی مجهز شود هرچند به نظر نمی‌رسد این دوربین قابل تعویض با مدل‌های دیگر باشد.

کد خبر 579033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha