مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه ۲۴ تا ۲۶ دی احتمال وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات رشته کوه البرز وجود دارد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت، اظهار کرد: از این‌رو تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله کرج، تهران، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در سواحل جنوبی آن وجود دارد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه شمال غرب و غرب کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال مدیترانه‌ای ابرناک خواهد شد و احتمال بارش باران در این نقاط وجود دارد.

ضیاییان ادامه داد: طی چهار روز آینده در شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های البرز روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج فارس طی امروز و فردا مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از ظهر چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه با وزش باد به‌ نسبت شدید و گرم جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد، گفت: از این‌رو از روز چهارشنبه تا جمعه بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه نیز صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 578739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha