هفته یازدهم لیگ برتر با چهار دیدار پیگیری شد که دو بازی برنده داشت و دو بازی دیگر نیز با تساوی خاتمه یافت.

لیگ برتر خلیج فارس

به گزارش همشهری‌آنلاین، در چارچوب مسابقات لیگ برتر از هفته یازدهم تیم‌های مس رفسنجان با ماشین‌سازی تبریز، آلومینیوم ارک با ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان اصفهان با فولاد اهواز و نساجی مازندران با صنعت نفت آبادان به مصاف یکدیگر رفتند. 

مس ۱- ماشین صفر ؛ یک نفس راحت در خانه

تیم‌های مس رفسنجان و ماشین‌سازی تبریز آغازکننده هفته یازدهم لیگ برتر خواهند بود. این دو تیم در حالی امروز (یکشنبه ۲۱ دی) در رفسنجان به مصاف هم رفتند که به ترتیب با ۳ و ۹ امتیاز در رده های شانزدهم و سیزدهم جدول رده بندی قرار داشتند. مس رفسنجان تا پیش از این دیدار از ۹ بازی صاحب ۹ امتیازه شده و با کسب پیروزی در بازی این هفته می توانست ۱۲ امتیازی شده و خود را رسما از قعر جدول جدا کرده و به جمع تیم‌های میانه جدولی ملحق شود. در آن سو، ماشین‌سازی هم نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی داشت. این تیم در ۹ بازی اخیر خود موفق به کسب برد نشده و با ۳ تساوی و ۶ شکست، ۳ امتیازی و در قعر جدول قرار داشت. این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر تیم میزبان همراه بود. تک گل مس را در این دیدار فراز امامعلی به ثمر رساند.

آلومینیوم ۲- ذوب ۲؛ خطیبی سد راه اولین برد رحمان

تیم فوتبال آلومینیوم پس از ۶ هفته شکست‌ناپذیری و روند فوق‌العاده‌ای که با دو پیروزی و چهار مساوی داشت، در دیدار اخیرش یا استقلال که یک بازی جنجالی و بحث‌برانگیز از نظر داوری از آب درآمد، شکست خورد اما شاگردان رسول خطیبی امروز که به مصاف ذوب‌آهن رفتند، با تک گل پاکدل پیش افتادند ولی در ادامه دو بار دروازه خود را توسط دارکو بییدوف و سید عبدالله حسینی باز شده دیدند ولی در ثانیه‌های پایانی مسابقه با ضربه پنالتی پاکدل به گل تساوی دست یافتند و اجازه ندادند شاگردان رحمان رضایی به نخستین پیروزی فصل برسند.

سپاهان ۱- فولاد ۱؛ آه و حسرت برای موقعیت‌های سوخته

این بازی در شرایط سوت آغاز آن توسط پیام حیدری زده شد که قرار بود داور وسط آن موعود بنیادی‌فر باشد ولی در ساعات پایانی شب گذشته جای داوران وسط دو مسابقه لیگ برتری در اصفهان و اراک عوض شد. در این مسابقه اما هر دو تیم با توجه به شرایطی که در جدول رده‌بندی دارند، به دنبال سه امتیاز بودند و برای رسیدن به این هدف شاگردان نکونام خیلی زود به گل برتری دست یافتند و ضربه پاتوسی روی همکاری با احمدزاده این تیم را پیش انداخت. این گل اما در ادامه و در دقیقه ۳۵ روی اشتباه مدافع فولادخوزستان و فرصت‌سنجی محمدرضا حسینی و ضربه دقیق او پاسخ داده شد. نیمه دوم این مسابقه که گمان می‌کردیم حساسیت‌ها و هیجان بیشتری داشته باشد، آرام تر از نیمه اول دنبال شد؛ هر چند دقایق پایانی و ابتدایی آن طوفانی بود ولی گلی به ثمر نرسید تا در پایان این دیدار معوقه از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر سپاهان ۱۶ امتیازی شود و فولادخوزستان ۱۵ امتیازی. نتیجه‌ای که نه مورد نظر جواد نکونام بود و نه محرم نویدکیا.

نساجی مازندران ۰ - نفت آبادان ۱؛ بازگشت دوباره به صدر جدول

نساجی مازندران که امیدوار بود به روند نزولی کسب نتیجه خود خاتمه دهد، در نیمه اول با عملکردی دور از انتظار و پاس‌های اشتباه پرتعداد فرصت را به حریف داد تا طالب ریکانی با گلی دیدنی تیمش را به برتری برساند. در نیمه دوم، نفت آبادان برای حفظ تک گل ارزشمند خارج از خانه خود در فاز دفاعی فرو رفت اما حملات پردامنه نساجی مازندران نیز بی‌نتیجه ماند تا این تیم بار دیگر در قائمشهر با شکست به کار خود پایان دهد. این برد باعث صعود دوباره نفت آبادان به صدر جدول شد.

کد خبر 578619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha