یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر : ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخر‌الدینی و خوانندگی سالار عقیلی به مناسبت میلاد حضرت امیر(ع) موسیقی سریال امام علی را در باغ عفیف آباد شیراز اجرا می‌کند.

در نشست مطبوعاتی که با حضور فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ملی و بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در تالار وحدت برگزار شد، بابک رضایی گفت: وعده‌های انجمن موسیقی در سال گذشته مبنی بر حضور ارکستر ملی در شهرستان‌ها برای بهره‌مندی هنرمندان و علاقه‌مندان این برنامه‌ها در سراسر کشور، امسال به تحقق پیوست و اولین اجرای ارکستر همزمان با تولد حضرت علی(ع)، 25 و 26 تیر در باغ عفیف آباد شیراز برگزار می‌شود.

 برای اولین بار در این برنامه با همکاری یکی از آژانس‌های هواپیمایی یک تور-کنسرت را برنامه‌ریزی کردیم و تا به حال نیز حدود 60 نفر در این تور -کنسرت ثبت نام کرده‌اند تا در طول سفر علاوه بر دیدن آثار تاریخی شیراز کنسرت ارکستر را نیز شاهد باشند.

موسیقی سریال امام علی(ع) در شیراز

فخر‌الدینی با بیان اینکه کنسرت شیراز شامل 14 قسمت است، اظهار داشت: در این کنسرت قطعه طرب انگیر (بی‌کلام) از شهرام توکلی، جفای گلچین از عبدالحسین برازنده و تنظیم مازیار حیدری، دگر چه خواهی از حبیب‌الله بدیعی، رنگ بیات شیراز (مناسبتی برای شیراز) با تنظیم علی اکبر قربانی، قطعه جدید ساحل، خوشه چین از خالقی، با شباهنگ براساس شعری از فریدون مشیری را اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که اجرای ارکستر در شیراز با ولادت حضرت علی(ع) همزمان شده 3 قطعه از موسیقی سریال امام علی را نیز برای اجرا در نظر گرفته‌ایم که البته در بخشی از اجرای موسیقی این سریال سالار عقیلی برای اولین بار 3-2 بیت از اشعار سعدی شیراز را می‌خواند.

رهبر ارکستر ملی بیان داشت: قطعه وای از شب من از همایون خرم، چرا خاموشی به یاد استاد عبادی، قطعه شاد دختر کولی از عباس شاپوری و سلام شیراز از دیگر قطعات اجرای این کنسرت هستند.کنسرت ارکستر ملی در شیراز با اجرای تیتراژ موسیقی سریال امام علی به پایان می‌رسد.

رهبر ارکستر ملی درخصوص تأثیر حضور ارکستر ملی در شهرستان‌ها، گفت: این سفر اولین تجربه ما نیست و معمولا کنسرت‌ها در شهرستان‌ها پرشورتر از تهران هستند. برای مخاطبان شهرستان‌ها، وجود این برنامه‌ها از هر نظر حائز اهمیت است چرا که شهر، نشاط خاص و شکل دیگری پیدا می‌کند. من معتقدم شهرستان‌ها بیشتر از تهران از موسیقی و گروه‌ها استقبال می‌کنند.

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به پخش موسیقی از صدا و سیما گفت: رسانه دنبال این است که موسیقی پاپ را درست یا غلط به مردم تلقین کند. چرا که هم اکنون شاهد این هستیم که موسیقی پاپ و یا برخی موسیقی‌های بی‌اساس را در پایان هر سریال یا برنامه تلویزیونی قرار داده‌اند.

پخش زنده از رادیو

رضایی از پخش زنده اجرای ارکستر ملی در شیراز از رادیو ایران خبر داد و گفت: از آنجایی که در چندین اجرای ارکسترهای وزارت ارشاد رادیو مساعدت و همکاری خوبی را با ما داشته این بار نیز طبق هماهنگی‌های به عمل آمده شب میلاد حضرت علی(ع) اجرای ارکستر ملی از باغ عفیف آباد از رادیو ایران به‌طور زنده پخش می‌شود. تمام خاک کشورمان از مفاخر ارزشمند پر است که ارکستر می‌تواند با نگاه به اشعار، ادبیات استان، مفاخر و ارزش‌های اصیل فرهنگی برنامه‌های دلنشین و زیبایی را برای مردم آن منطقه اجرا کند.

انتشار آلبوم

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به انتشار آلبوم کنسرت‌های موسیقی گفت: ما مدتی است در تلاشیم که اجراهای ارکستر و فعالیت‌های انجمن را به شکل تصویری به بازار ارائه دهیم اما مهم‌ترین مشکلات ما کپی‌رایت است اما امیدوارم امسال چند برنامه را به‌صورت تصویری به بازار عرضه کنیم.

رضایی با اشاره به برنامه‌های انجمن در فصل تابستان گفت: بعد از این برنامه 3 و4 مرداد شاهد اجرای ارکستر سمفونیک دانشگاه هنر با اجرای قطعاتی از باخ، بتهوون و موتزارت خواهیم بود، همچنین 26 و 27 مرداد هم نوازان مهر به خوانندگی محمدمعتمدی و 6 تا 8 شهریور گروه موسیقی رودکی به خوانندگی مختاباد در تالار وحدت کنسرتی را خواهند داشت.

تهران بعد از شیراز

فرهاد فخر‌الدینی در خاتمه از اجرای ارکستر ملی در تهران خبر داد و افزود: بعد از بازگشت از شیراز 9 تا 11 به همراه سالار عقیلی در تالار وحدت کنسرت خواهیم داشت که بخشی از برنامه شیراز را در تهران اجرا می‌کنیم البته 7 قطعه‌ای که در تهران می‌نوازیم کاملا جدید هستند.

کد خبر 57853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز