رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ورود شهرداری تهران به مرمت مدرسه دارالفنون و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دفتر کار امیرکبیر تاکید کرد.

مجيد فراهاني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در جریان دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیستم دی ماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی و سالروز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می‌دارم.

او افزود: امروز مهم‌ترین نمادهای به جا مانده از تلاش‌های او مانند مدرسه دارالفنون و دفتر کارش نیازمند توجه است. از یادگارهای موجود از امیرکبیر در تهران، مدرسه دارالفنون و دفتر کار وی بوده که متاسفانه به جای اینکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی باشد، اولی در اختیار آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر و یا محل استقرار پلیس در بازار استفاده می‌کنند.

فراهانی تاکید کرد: سال گذشته در این خصوص هم تذکر دادم و گفتم شهرداری تهران مسئولیت دارد تا در راستای مرمت و بازسازی این مدرسه تاریخی که عملا آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است کمک کند تا تاریخ و هویت نظام آموزشی در تهران زنده شود و می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار جذاب باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تلاش برای احیای مناسب این مدرسه کمترین کار ما برای زنده نگه داشتن نام امیرکبیر است. از شهرداری تهران می‌خواهم با توجه به اهمیت موضوع به این امر ورود کند و بر این اساس در اجرای بند ۳۰ ماده ۸۰ در خصوص لزوم مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه و دفتر کار امیرکبیر به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

او تصریح کرد: امیدوارم با ورود به موقع شهرداری تهران در آخرین روزهای سال ۹۹ و بازسازی و مرمت مدرسه دارالفنون و بازپس‌گیری دفتر کار امیرکبیر، این مجموعه و نماد توسعه شهر و کشور به تهران بازگردد.

کد خبر 578510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha