دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

خسارات واژگونی خودرو حمل پسماند و مواد شیمیایی در بزرگراه «آیت‌الله ‌سعیدی» و «فتح» با وجود آمادگی همه نهادها جبران‌ناپذیر است.

شهردار

سرپرست شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۹ پس از برپایی مانور «دور میزی بحران» با موضوع واژگونی خودرو حمل پسماند و مواد شیمیایی گفت: «این منطقه از بافت مختلفی تشکیل شده است و شامل محله صنعتی، شبکه بزرگراهی و مسکونی فشرده می‌شود. در جلسه اگرچه همه نهادها مانند اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، راهور و... برای بروز هر حادثه احتمالی اعلام آمادگی کردند، اما مشکلاتی هم وجود دارد که در صورت بی‌توجهی به آن با داشتن همه امکانات کنونی، شاهد خسارات جبران‌ناپذیری خواهیم بود.»

  «عباسعلی کارگر» یکی از مهم‌ترین مشکلات را به‌ویژه برای نیروهای امدادی، ترافیک بزرگراه‌های فتح و آیت‌الله ‌سعیدی دانست و افزود: «در مانور اعلام شد که برای ترافیک بزرگراه آیت‌الله ‌سعیدی به‌ویژه در صبحگاه، چاره‌ای بیندیشیم و مسیرهای جایگزین را مشخص کنیم. چون اگر خودرو حامل پسماند در این محدوده واژگون شود، حضور حتی نیروهای راهور آسان نخواهد بود.
هم‌چنین با توجه به اینکه در
محله صنعتی منطقه ۹ گاهی زباله‌های شیمیایی تولید می‌شود و از بزرگراه فتح به مناطق خاص انتقال می‌یابد، اگر حادثه‌ای پیش بیاید و خسارات جرحی داشته باشیم، با توجه به اینکه اورژانس بیمارستان «شریعت رضوی» پاسخگوی حجم زیاد مراجعه‌کننده نیست، باید از هم اکنون تدابیری اندیشیده شود تا امکانات این مرکز درمانی افزایش
 یابد.»

کد خبر 578489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha