شهردار منطقه ۶ تهران از انتخاب این منطقه به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای دی ‌ماه آغاز و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

تورج فرهادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی این پویش را پاسخی به یک ضرورت عینی در فضای اجتماعی تهران دانست و گفت: باتوجه به اسکان تعداد زیادی از شهروندان تهرانی در آپارتمان‌ها و اهمیت یافتن سبک زندگی آپارتمان‌نشینی و ضرورت بهبود زندگی آنان، طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی با تدوین و اجرای برنامه‌های سیاستی، ترویجی، آموزشی و تولید محتوا آغاز شد.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی با هدف افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقای روحیه مشارکت و مدیریت پسماند در منطقه ۶ در حال اجراست، افزود: آموزش‌های شهروندی تا کنون از سوی حوزه‌های مختلف از جمله پسماند، آتش‌نشانی و آموزش مهارت‌های شهروندی و غیره به صورت مستقل انجام شده است. این بار به دنبال آن هستیم تا از طریق ایجاد یک فرآیند متمرکز در کارگروه ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی، مجموعه آموزش‌های واحدی را برای گروه‌های مخاطب از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان و سالمندان ایجاد کنیم.

او رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی را حرکتی به سمت شهر ایده‌آل دانست و افزود: پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی و مشوق‌های اجتماعی در راستای تغییر و پایدارسازی رفتار، فعالیت‌های خود را در دو فاز ترویجی و تسهیل‌گری آغاز کرده است.

فرهادی با اشاره به پایلوت بودن این منطقه در این طرح، اظهار کرد: این طرح در محله والفجر با ۳۳۰ واحد مسکونی و جمعیتی در حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۶ تهران، توجه به مسأله‌ همسایه‌داری و رعایت حقوق دیگران از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که عدم رعایت آن‌ها باعث بوجود آمدن برخی از مشکلات آپارتمان‌نشینی می‌شود، به همین دلیل آگاهی از فرهنگ آپارتمان‌نشینی یک امر ضروری برای ساکنان این دسته از منازل مسکونی است.

فرهادی اظهار کرد: آنچه مشخص است اینکه بین شهروندی با شهرنشینی تفاوت وجود دارد؛ به عبارتی عبور از شهرنشینی و رسیدن به شهروندی و شهروند شدن یک دوره گذار اجتماعی است و در روند اجرای این طرح، ائمه مساجد، تسهیل‌گران مناطق، مدیران محلات، سمن‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و سالمندان حضور خواهند داشت.

کد خبر 578471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha