رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام پاتوقی خبر داد که از سوی مالخران و موادفروشان به محلی برای رفت و آمد سارقان و افراد معتاد بدل شده بود.

دستگیری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مدتی قبل خبر سرقت از یک مغازه صافکاری در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد که در پی آن تیمی از ماموران کلانتری در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات ماموران در این پرونده توضیح داد: در جریان تحقیقات انجام شده، ماموران از طریق شیوه و شگردهای پلیسی به هویت یکی از سارقان پی برده و با مراجعه به بانک اطلاعاتی افراد سابقه‌دار اقدام به شناسایی محل رفت و آمد و حضور این فرد کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران متوجه شدند که این فرد به خانه‌ای قدیمی در محله یافت‌آباد رفت و آمدهای زیادی دارد، افزود: در همین راستا این خانه که شبیه به پاتوق این فرد بود تحت نظر قرار گرفت و در جریان ماموران متوجه رفت وآمد افراد معتاد و سارق به این محل شدند. به طوری که روزانه چندین نفر با وسایلی نظیر قطعات داخلی خودرو، لباس و ... به این محل مراجعه کرده و دقایقی بعد بدون این وسایل از محل برمی‌گشتند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه این موضوع شک ماموران را نسبت به اینکه محل به پاتوقی برای حضور مالخران بدل شده تقویت کرد، گفت: نتایج تحقیقات به مقام قضایی داده شد و مجوز عملیات صادر شد. در همین زمینه نیز شب گذشته تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد به این محل اعزام شده و در عملیاتی پلیسی اقدام به دستگیری شش تن شامل پنج مرد و یک زن در این محل کردند.

وی با بیان اینکه دستگیرشدگان، سارق، مالخر و مواد فروش بودند، ادامه داد: محل نیز مورد بازرسی قرار گرفته و در جریان آن مشخص شد که شک ماموران درست بوده و این خانه به پاتوقی برای دریافت اموال مسروقه از سارقان بدل شده و با توجه به اینکه عمده سارقان خرد، دارای اعتیاد نیز هستند، مالخران در ازای اموال مسروقه مقادیری مواد مخدر به سارقان می‌دادند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه محل مذکور با دستور قضایی پلمب شد، افزود: این خانه مملو از انواع اموال مسروقه بود، به طوری که در ارزیابی و بررسی اولیه ارزش ریالی اقلام مسروقه کشف شده در آن بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شد. همچنین در این محل نزدیک به یک کیلوگرم مخدر شیشه نیز کشف و ضبط شد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه یکی از دستگیرشدگان در محل سارقی بود که یک حلقه لاستیک سرقتی را برای معاوضه با مخدر شیشه به محل آورده بود، گفت: هر شش فرد دستگیر شده به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، برای متهمان دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

کد خبر 578060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha