بازار اجاره آپارتمان در مناطق مختلف پایتخت از افزایش تمایل موجران برای دریافت اجاره ماهانه حکایت دارد.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بازار اجاره واحدهای مسکونی در پایتخت نشان می‌دهد در مناطق مختلف واحدهای مسکونی برای اجاره از سوی موجران پیشنهاد شده است.

بر اساس این گزارش به گفته برخی از واسطه‌های ملکی در برخی مناطق تهران در حال حاضر تقاضا برای اجاره نیز به تبع کاهش انتظارات تورمی ناشی از ریسک‌های غیراقتصادی نیز کاهش پیدا کرده است.

تحقیقات میدانی از بنگاه‌های معاملات ملکی نیز از کاهش تقاضا در بازار مسکن هم در حوزه معاملات خرید و فروش و هم در حوزه اجاره حکایت می‌کند.

برخی از واسطه‌های ملکی معتقدند: بخش قابل توجهی از موجران تمایل به دریافت اجاره و ودیعه به‌صورت ترکیبی دارند.

بسیاری از بنگاه‌های معاملات ملکی بر این باورند، در تابستان برخلاف شرایط سنتی حاکم بر بازار اجاره که تقاضا برای دریافت اجاره بیشتر بود، برخی موجران پول پیش بیشتر را به اجاره ترجیح می‌دادند که یکی از دلایل آن رونق بازار بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار بود اما در پاییز به‌صورت مجدد اقبال برای دریافت اجاره افزایش یافته و بخش زیادی از فایل‌های اجاره ملک به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره است.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی موجران نیز تاییدی بر این است. مشاهده قیمت‌های پیشنهادی نشان می‌دهد بخش زیادی از فایل‌های اجاره پیشنهاد شده از سوی مالکان به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره ارائه شده است.

کد خبر 577989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha