گروه سیاسی: تغییرات جدید در میان استانداران که با تغییر نیمه‌تمام ۲ استاندار مازندران و ایلام آغاز شده بود، این هفته نهایی شده و اعلام خواهد شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور درگفت‌وگو با همشهری و در پاسخ به پرسشی درباره این جابه‌جایی‌ها، با بیان این مطلب که بررسی‌ها درخصوص استان‌هایی که قرار است تغییرات در آنها اعمال شود، این هفته نهایی می‌شود، گفت: درصورت اتخاذ تصمیم مبنی بر جابه‌جایی یا تغییر برخی استانداران، این تغییرات پس از تصویب در هیات وزیران اعلام خواهد شد.

محمدحسین موسی‌پور به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

پیشتر برخی رسانه‌ها از تغییرقریب‌الوقوع برخی از استانداران کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، فارس، مرکزی و‌ سیستان و بلوچستان خبر داده‌بودند.

نماینده مردم تبریز هم به مهر گفت: ۵ نفر برای جایگزینی استاندار آذربایجان شرقی مطرح شده‌اند.

محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به مباحث مربوط به تغییر مدیریت ارشد آذربایجان شرقی ادامه‌داد: به‌دنبال تغییر در وزارت کشور بحث تغییر استانداران ۱۰ استان به‌طور جدی مطرح شده که آذربایجان شرقی نیز در این فهرست قرار دارد.

از سوی دیگر استانداری بوشهر نیز پس از استعفای علی افراشته، کماکان توسط معاون امنیتی انتظامی استانداری سرپرستی می‌شود.

هفته گذشته هم هیات وزیران در احکام جداگانه‌ای سیدمحمدکریمی و نورمحمدمیرقراوی را به‌عنوان استانداران جدید مازندران و ایلام جایگزین ابوطالب شفقت و علی‌محمد آزاد کرده بود، هرچند خبرها از انجام نشدن جابه‌جایی در استانداری ایلام حکایت می‌کند.

سخنگوی دولت هم دیروز در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درخصوص ادامه فعالیت استاندار پیشین ایلام با وجود معرفی استاندار جدید گفت: موضوع تغییر استاندار ایلام در دولت مطرح شد اما استاندار پیشنهادی آمادگی کار را نداشت و اعلام کرد که منصرف شده است.

علی‌محمد آزاد استاندار پیشین ایلام بود که با وجود اعلام و معرفی سیدمحمد میرقراوی از سوی دولت به‌عنوان استاندار جدید ایلام، همچنان مسئولیت استانداری را به‌عهده دارد.

الهام اظهار داشت: وزارت کشور در حال پیگیری این امر است و پس از بررسی‌ مجدد، گزینه دیگری را معرفی خواهد کرد.

وی درباره تغییر دیگر استانداران هم خاطرنشان کرد: تغییرات در راستای خدمت‌رسانی به مردم و پیشبرد برنامه‌های دولت است و آنچه اصالت دارد خدمت و پویایی است.

کد خبر 57798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز