مجموع نظرات: ۱۲
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کسادی بازار داخلی و خارجی خرما خبر داد و گفت: ۶۵ هزار تن خرمای تولیدی استان روی دست نخلداران و بازرگانان مانده است.

خرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدتقی منوچهری صبح امروز چهارشنبه در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن محصول در استان بوشهر اظهار کرد: این میزان محصول در ۳۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تولید می‌شود که ۱.۱ میلیون تن آن محصولات زارعی، ۲۴۰ هزار تن محصول باغی و ۱۶۰ هزار تن دامی و شیلاتی است.

وی تولید ۱۶۵ هزار تن خرما از ۳۴ هزار هکتار را از ظرفیت‌های این استان دانست و گفت: ۷۵ درصد رقم و گونه خرمای استان بوشهر کبکاب است که نشان مرغوبیت دارد. ظرفیت صنایع فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان ۸۹ هزار تن است و ظرفیت سردخانه‌ها ۶۳ هزار تن که نسبت به ۴ سال گذشته ۲ برابر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات استان افزود: از این میزان ۵۵ هزار تن آن رطب و خارک  و مابقی خرما است. اما اکنون ۶۵ هزار تن خرمای تولیدی استان بوشهر روی دست نخل‌داران و بازرگانان مانده که سبب نگرانی و دغدغه آنان شده است.

کد خبر 577928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha