چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان ‌شرقی گفت: بخش خصوصی استان در مرند موفق به تولید مرغ «آ» مثبت، بالاترین رتبه این محصول شد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرحسین بهداد در بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور جهان مرغ مرند افزود: این روند ادامه‌دار است و تلاش می‌شود همه کشتارگاه‌های استان بتوانند به بالاترین رتبه کشتارگاهی و رتبه تولید محصول در سطح کشور دست یابند.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام مداوم بر تامین سلامت و کیفیت خدمات ارائه‌شده به شهروندان اظهار کرد: با تلاش‌ شبانه‌روزی همکاران دامپزشکی، کشتارگاه‌های استان از نظر کیفیت و سطح بهداشتی از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اقدامات خوب در کشتارگاه مرند گفت: در حال حاضر، در استان ۱۱ کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که از این تعداد یک کشتارگاه موفق به دریافت رتبه آ مثبت و ۲ کشتارگاه نیز موفق به دریافت رتبه آ کشتارگاهی شده‌اند. ۲ کشتارگاه دیگر نیز اقدام به تکمیل تجهیزات کشتارگاهی خود کرده‌اند تا بتوانند پس از ممیزی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان رتبه A خود را دریافت کند.

در آذربایجان شرقی ۷۲۰ واحد مرغداری وجود دارد و این استان از قطب‌های تولید گوشت مرغ کشور محسوب می‌شود. کشتارگاه‌هایی که دارای خط دوکشتاری باشند محصولات تولیدی‌شان در درجه‌های آ و آ مثبت دسته‌بندی می‌شود.

کد خبر 577899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha