مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند برگزاری امتحانات نوبت اول در مدارس غیردولتی گفت: اجبار دانش‌آموز برای حضور در مدرسه خلاف ضوابط تعیین‌شده تخلف است و اولیا می‌توانند شکایت خود را در منطقه و استان مطرح کنند.

امتحان نهایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری امتحانات مدارس غیردولتی و گلایه برخی خانواده‌ها مبنی بر اجبار به حضور فرزندشان در مدرسه برای امتحان حضوری گفت: برگزاری امتحانات مدارس غیردولتی مانند همه مدارس دیگر کشور و تابع ضوابطی است که مجموعه معاونت‌های آموزشی و مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام می‌کنند و تفاوتی در حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

وی افزود: اجبار دانش‌آموز برای حضور خلاف ضوابط تعیین‌شده، تخلف محسوب می‌شود و اولیا می‌توانند شکایت خود را در منطقه و استان مطرح کنند یا در سامانه مشارکت‌ها ثبت شکایت انجام دهند، ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که تاکنون گزارشی مبنی بر اجبار حضور که منجر به تشکیل پرونده شده باشد به دست ما نرسیده است، توضیح داد: این موارد معمولا در مناطق و استان‌ها رسیدگی می‌شود و اگر مشکلی باشد در قالب تذکر یا حضور بازرس منطقه در مدرسه موضوع پیگیری می‌شود.

صالح گفت: به طور کلی اگر تخلفی در مدرسه اتفاق افتاده باشد و مطابق ماده ۳۵ قانون مستحق این باشد که رأیی صادر شود، شورای نظارت منطقه و استان رسیدگی و رأی صادر می‌کنند. این رأی قابل اجراست مگر آن‌که اعتراض شود که در این صورت در شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی در این باره تصمیم‌گیری یا تجدید نظر می‌شود.

وی درباره استفاده از سامانه‌های دیگر به غیر از شبکه شاد نیز توضیح داد: بخشنامه‌ای از سوی وزارتخانه در این باره ارسال شده است که مدارس غیردولتی برای فعالیت‌های آموزشی می‌توانند با هماهنگی آموزش و پرورش از سایر پلتفرم‌ها در کنار سامانه شاد استفاده کنند.
 

کد خبر 577855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha