رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحانات حضوری دانش‌آموزان تهرانی لغو شده و هیچ یک از امتحانات به صورت حضوری برگزار نخواهد شد. 

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران امروز در حاشیه نشست بررسی پیامدهای اجتماعی ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ در پاسخ به این سوال که امتحانات مدارس در تهران به چه شکل برگزار می‌شود، گفت: برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان در تهران به طور کامل منتفی است و این حتی شامل پایه اول و دوم ابتدایی هم می‌شود.

زالی با اشاره به این که همه آزمون‌های مدارس تهران کاملا مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: تهران همچنان در شرایط نارنجی به سر می‌برد و  این منع حضور ازجمله محدودیت‌های وضعیت نارنجی است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران در ادامه توضیحی هم درباره خرید واکسن کرونا داد و با اشاره به اینکه برای تامین واکسن‌های کرونا نیاز به سبد متنوع داریم، گفت: بحث وارادت مکفی واکسن‌های کرونا از مطالبات عمومی مردم است و دولت باید حداکثر تلاش خود را با چابکی انجام دهد.

زالی تاکید کرد: برای حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر از نظر سلامت، واکسن کرونا باید سریع‌تر تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی از تولید واکسن داخلی به گوش می رسد، افزود: ۳ تا ۵ پلتفورم آماده است که برای ورود به مرحله مطالعات انسانی از نظر زمانی اندکی با هم تفاوت دارند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۶ شرکت پژوهشی در عرصه جهانی در حال در این زمینه فعال هستند و  تعداد ۱۲ شرکت جلوتر از بقیه قرار دارند و مطالعات انجام‌شده در خصوص آزمون‌های حیوانی واکسن‌های ایرانی کرونا امیدبخش، موثر و کارا بوده است. 

وی با اشاره به اینکه چین ۲ نوع واکسن کرونا تولید کرده است، گفت: در کنار دو واکسن آمریکاییِ مدرنا و فایزر، واکسن چین هم توزیع جهانی می‌شود.

کد خبر 576275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha