۲ رقم جدید انگور تولیدشده در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که مقاوم به سرما هستند، رونمایی و معرفی شد.

انگور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: این رقم های انگور "امین" و "مینودر" نام دارند که در سال ۹۹ پس از سال‌ها تحقیق و بررسی از سوی دکتر محمدعلی نجاتیان تهیه شده است.

دکتر بابک قرالی افزود: این ارقام در مراسمی با عنوان جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تهران رونمایی شد. در این جشنواره ۴۹ رقم جدید زراعی و باغی به کشاورزان کشور معرفی شد.

قرالی مهم‌ترین صفت متمایزکننده و اقتصادی ژنوتیپ مینودر را در مقایسه با ارقام شاهد، حبه‌های درشت و خوش رنگ (قرمز) عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای زمستانه ذکر کرد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اضافه کرد: این رقم جزو میوه‌های تقریبا زودرس تا میان رس محسوب می‌شود و با توجه به ویژگی‌های این ژنوتیپ می‌توان به عنوان معدود ارقام تجارتی انگور ایران با نام رقم جدید مینودر معرفی شود.

وی به مزایا و ویژگی‌های رقم امین اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین صفت این ژنوتیپ در مقایسه با ارقام شاهد، حبه‌های بسیار درشت و خوش رنگ (قرمز تیره) عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای دیررس بهاره است. میان‌رس بودن از دیگر ویژگی رقم انگور امین است.

استان قزوین جزو سه قطب برتر تولید انگور در کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 577830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha