مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ماموران یگان حفاظت در منطقه بحرآسمان جیرفت حتی یک درخت گردو هم قطع نکرده‌اند و انتشار این خبر کذب است.

درخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ خانباز امیرافضلی به انتشار خبر قطع ۵۰۰ اصله درخت گردو در منطقه بحرآسمان جیرفت اشاره کرد و افزود: خبر قطع این درختان توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کاملا کذب است.

وی تصریح کرد: در پی دریافت اخبار مردمی و تماس همیاران طبیعت با سامانه ۱۵۰۴ مبنی بر کشت درختان در عرصه‌های ملی ضمن بازدید و بررسی‌های به عمل آمده تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی در زمین‌های ملی کاملا محرز بود.

امیرافضلی ادامه داد: پرونده قضایی بر علیه متجاوزان به عرصه‌های ملی تهیه و تدوین و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی همچنین به انتشار خبر ازبین بردن درختان نخل در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: این موضوع هم هیچ ارتباطی با یگان حفاظت منابع طبیعی ندارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از انتشار تکذیبه برای انتشار این اخبار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این جوابیه به منظور تنویر افکار عمومی به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان حق پیگیری قانونی و قضایی درج هرگونه اخبار کذب در زمینه عرصه‌های ملی توسط افراد مغرض را، برای خود کاملا محفوظ می‌داند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: شماره تماس  ۱۵۰۴ به عنوان "ستاد خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" به صورت رایگان و شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در خصوص آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و همچنین حفر چاه غیر مجاز در زمین‌های ملی است.

اخیرا خبری مبنی بر قطع درختان گردوی منطقه بحرآسمان جیرفت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن برخی به نقل از اشخاص دیگری عنوان کرده‌اند افرادی را با لباس ماموران یگان حفاظت در منطقه بحرآسمان دیده‌اند. اما هیچ عکس یا فیلمی از حضور ماموران حین قطع درختان منتشر نشده است. این درحالی است که حضور گشت‌های یگان حفاظت در مناطق مختلف جنوب کرمان اتفاقی همیشگی و در راستای انجام وظایف قانونی آن‌هاست.

کد خبر 577548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha